سفیر فرانسه در جمهوری اسلامی ایران در سفر خود به استان قزوین با استاندار دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در دیدار با فیلیپ تیه بو سفیر فرانسه در جمهوری اسلامی ایران گفت: تحریم‌های آمریکا علیه کشور ما خلاف قوانین و مقررات بین المللی است و اقدامی غیراخلاقی به شمار می‌رود.

زاهدی با اشاره به نقض قوانین و مقررات بین المللی از سوی آمریکا، اظهار داشت: دنیا امروز یک آقا و سرور ندارد و همه کشور‌ها باید بتوانند از ظرفیت‌های یکدیگر بهره‌مند شوند.

وی اظهار داشت: استان قزوین با برخورداری از ظرفیت‌های غنی در زمینه‌های صنعت، فرهنگ و هنر، دانشگاه و گردشگری در زمینه توسعه روابط با کشور‌های اروپایی آمادگی لازم را دارد.

استاندار گفت: از تلاش‌ها و پیگیری‌های دولت فرانسه در زمینه حفظ برجام باید قدردانی کرد، اما باید توجه داشت که کشور‌های اروپایی نیز باید به تعهدات خود در این معاهده عمل کنند.

زاهدی در ادامه به معرفی توانمندی‌های این استان در زمینه‌های مختلف پرداخت و گفت: قزوین از استان‌های پیشگام ایران در حوزه صنعت به شمار می‌رود و نخستین شهر صنعتی کشور به نام البرز در این استان واقع شده است.

او، موقعیت قزوین را از لحاظ جغرافیایی استراتژیک دانست و گفت: قزوین با برخورداری از یک دشت حاصلخیز در زمینه تولید محصولات کشاورزی نیز جزو استان‌های مطرح ایران است به طوری که این استان با برخورداری کم‌تر از یک درصد وسعت کشور نزدیک به پنج درصد محصولات کشاورزی ایران را تولید می‌کند و در زمینه انرژی نیز در حوزه سرمایه گذاری انرژی‌های نو (بادی و خورشیدی) از استان‌های مطرح و پایلوت کشور به شمار می‌رود.

استاندار همچنین با اشاره به فعالیت ۶۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی در قزوین، گفت: دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در قزوین فعالیت می‌کند و دانشجویان خارجی زیادی سالانه در آن به تحصیل می‌پردازند و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی قزوین از دانشگاه‌های پایلوت ایران در زمینه ساخت و طراحی انواع ربات هاست.

انتهای پیام/ک

سفر سفیر فرانسه به قزوین 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار