معاون سیاسی ستادکل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر ضرورت تبیین بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست تبیین و گفتمان سازی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، صبح امروز با حضور سردار جوانی، معاون سیاسی ستادکل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تالار فرهنگ برگزار شد.

سردار جوانی در این نشست ضمن گرامیداشت یاد شهدا گفت: وقتی بحث حضور در صحنه و دفاع ار ارزش‌ها پیش می‌آید، مهم‌ترین ارزش دفاع از انقلاب است. یعنی کسی که در صحنه حضور پیدا می‌کند مهمترین وظیفه خود را حفظ ارزش‌ها و انقلاب می‌داند.

وی ادامه داد: مخاطب بیانیه گام دوم جوانان هستند و می‌خواهد به جوانان بفهماند که انقلاب در طی چهل سال گذشته چطور طی شده است و با ترسیمی از گذشته، نقشه راه را برای تحقق اهداف انقلاب برای آینده ترسیم می‌کند و ما یک راه بیشتر پیش روی خود نداریم و آن هم تحقق آرمان انقلاب اسلامی است و با ایمان به وعده تخلف ناپذیر الهی، هیچ تردیدی در پیروزی در مسیر نداریم.

سردار جوانی افزود: حضرت آقا در بیانیه از کلید واژه جهاد امید آفرینی استفاده می‌کند و از آن به عنوان رکن اصلی و مهم امروز جامعه استفاده می‌کند و اینکه ما بدانیم نیاز امروز جامعه به چه چیزی است مهمترین کار است و هر کدام در جایگاه خود جهاد محسوب می‌شود.

معاون سیاسی ستادکل سپاه پاسداران ادامه داد: رهبری به عنوان کسی که هدایتگر جهان اسلام و محور مقاومت و لرزاننده بنیان دشمنان است می‌داند که دشمن برای گرفتن امید از جامعه تلاش زیادی می‌کند به همین خاطر اصلی‌ترین جهاد را جهاد امید آفرینی مشخص می‌کند.

سردار جوانی تصریح کرد: صحنه‌ای که امروز در آن حضور داریم که حق است و در مقابل طاغوت بزرگی مانند آمریکا قرار گرفته است، بزرگترین تقابل دنیاست و همه دشمنان با تمام توان در این صحنه فعال اند.

وی همچنین عنوان کرد: به فرموده رهبری دشمن در سه حوزه تحریم اقنصادی، عملیات روانی و فشار‌های امنیتی تمرکز کرده است و در حوزه نظامی نیز دنیا متوجه شدند که آمریکایی‌ها نمی‌توانند کار خاصی انجام دهند؛ زدن پهپاد آمریکایی‌ها که هزینه زیادی برای ساخت آن کردند، زدن هیمنه و یال و کوپال آمریکایی‌ها بوده و برایشان باور پذیر  نبود.

سردار جوانی افزود: امروز نیرو‌های مسلح ما آماده اند تا در صورتی که آمریکایی‌ها دست از پا خطا کنند، جنبش مقاومت در سراسر جواب سختی به آن‌ها خواهند داد، به همین خاطر از درگیری نظامی خودداری می‌کنند و دیدیم چطور کشتی نفتی انگلیس در صورتیکه مرتکب خطا شد، توقیف شد.

وی ادامه داد: امروز همه نشانه‌ها حکایت از آن دارد که آمریکایی‌ها با فشار به کشورمان، گرفتن امید از مردم ایران است؛ بعد از خروج برجام، آمریکایی‌ها فشار زیادی به ایران در حوزه‌های اقتصادی آوردند، اما تحریم‌ها نیز برای ما برکاتی را به همراه داشت و فرصت‌های جدیدی را برای ما ایجاد کرد و قدرت امروز ما ریشه در دفاع مقدس دارد.

معاون سیاسی ستادکل سپاه همچنین گفت: به نظر می‌رسد امروز مشکل جدی در حوزه اقتصادی نداریم به شرطی که از کسانی که یک روز به آن‌ها دل بسته بودیم، قطع امید کنیم از ظرفیت‌های درونی کشور، استفاده بهینه کنیم.

سردار جوانی عنوان کرد: دشمن سعی دارد با ایجاد نا امنی در کشور، ایران را به سوریه‌ای دیگر تبدیل کند، ولی امروز یک کشور با ثبات و آرام در منطقه هستیم و دشمن در این زمینه هم ناکام مانده است.

وی افزود: بحث فرهنگ و تمرکز دشمن در جنگ نرم یکی دیگر از بحث‌هایی است که دشمن در آن تمرکز کرده و به مراتب سخت‌تر از موارد دیگر و سعی دارد با محاصره تبلیغاتی، به فرهنگ ما ضربه بزند؛ فهم محاصره تبلیغاتی و شناخت آن که با ابزار رسانه انجام می‌شود، دشمن در حال تصویر سازی غلط از جریان‌های انقلابی و اتفاقاتی است که در انقلاب می‌افتد تا با بدبین کردن جامعه نسبت به انقلاب و امیدوار کردن مردم به غرب، آن‌ها را به سمت خود سوق بدهد.

سردار جوانی در ادامه گفت: دشمن به این نتیجه رسیده که اگر می‎خواهد امید را از ملت ایران بگیرد و حرکت را کندی مواجه کند، باید امید را از ملت ایران بگیرد؛ بیانیه گام دوم می‌گوید، چهل سال دوم باید مانند چهل سال اول پربار باشد، زیرا ما سختی‌ها رو پشت سر گذاشته ایم و کار راحت تری در پیش داریم و باید به این نتیجه برسیم که جنگ اصلی، جنگ اراده هاست.

وی همچنین عنوان کرد: به عنوان حرکت اول، امروز باید به تبیین عظمت انقلاب برای جوانان و نسل جدید بپردازیم که قبل از اینکه دشمن جوانان ما را جذب خود کند؛ در حرکت دوم باید به تبیین دینی مواضع انقلاب بپردازیم تا در جنگ تبلیغاتی دشمن به مشکل بر نخوریم و در قدم سوم باید عظمت چشم انداز ایران را برای جوانان ترسیم کنیم تا با نشان دادن آینده انقلاب، امید به آینده را به جوانان ببخشیم.

معاون سیاسی ستادکل سپاه همچنین گفت: دشمن می‌داند پیاده شدن اسلام در نظام جهانی با سقوط و برچیده شدن تمدن غرب همراه است و می‌داند که ملت با اتکا به قدرت الهی می‌تواند هر مانعی را از سر راه خود بردارد و به همین خاطر می‌خواهد امید به آینده را از مردم بگیرد و ما بر مبنای راهبرد مقاومت فعال، راهی جز حرکت رو به جلو نداریم.

وی در پایان افزود: به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) امروز عوامل امیدوار کننده در جامعه به مراتب بیشتر از موارد نا امید کننده است که باید با فعالیت در این زمینه به تبلیغ آن‌ها بپردازیم؛ من هم از شما می‎خواهم با خواندن دقیق بیانیه، کلید واژه‌های آن را شناسایی کرده و آن‌ها را تبیین کنید.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، سپاه ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار