رئیس‌جمهور ونزوئلا از آغاز دور جدید گفت‌وگو‌ها میان نمایندگان مخالفان و دولت این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا با اعلام آغاز دور جدید مذاکرات میان نمایندگان مخالفان و دولت، اعلام کرد معتقد است گفت‌وگو‌ها میان دولت و مخالفان سبب ایجاد راهی برای خروج کشور از بحران سیاسی خواهد شد.

مادورو در سخنانی که از طریق توئیتر منتشر شد، گفت: دور جدید گفت‌وگوها امروز میان هیئت مخالفان ونزوئلایی و دولت مبتنی بر قانون اساسی که من ریاست آن را بر عهده دارم، آغاز شد. من به گفت‌وگو ایمان دارم.

مادورو همچنین از افراط گرایان راستگرایی که از مداخله خارجی حمایت می‌کنند، انتقاد کرد و اقدام آنان را دیوانگی خواند.

در ماه مه، دستکم دو دور مذاکرات غیرمستقیم میان دولت ونزوئلا و مخالفان در اوسلو و تحت نظارت دولت نروژ برگزار شد.

همچنین در ۸ ژوئیه، دور جدید گفت‌وگو‌ها در باربادوس (کشوری جزیره‌ای در میان دریای کارائیب) آغاز شد. نیکلاس مادورو گفته است این گفت‌وگو‌ها کامل و همه جانبه بوده و بعید نیست به یک توافق منجر شود.

پیشتر و در تاریخ ۲۳ ژانویه، خوان گوایدو رئیس مجلس ملی ونزوئلا خود را به عنوان رئیس جمهور (خودخوانده) این کشور معرفی کرد. نیکلاس مادورو اقدام گوایدو را تلاش برای کودتا توصیف کرد و از قطع روابط دیپلماتیک با آمریکا خبر داد.

خوان گوایدو از سوی کشور‌های گروه لیما (متشکل از ۱۳ کشور آمریکای جنوبی و کانادا) به جز مکزیک به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا شناخته می‌شود. همچنین گرجستان، آلبانی و آمریکا نیز گوایدو را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخته‌اند. این در حالی است که ترکیه، مکزیک، روسیه، چین، کوبا و بولیوی و ایران از «دولت قانونی» نیکولاس مادورو حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار