سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهاباد از ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی به دانش آموزان مناطق محروم این شهرستان خبر داد.

دکتر بهزاد سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  گفت: کلینیک سیار دندان پزشکی به روستا‌های محروم و مناطق حاشیه شهر این شهرستان و یا در نقاطی از شهرستان که دسترسی گروه‌های هدف به مراکز سخت می‌باشد اعزام می‌شوند.

او با بیان اینکه کلینیک سیار دندان پزشکی به مدت ۹ روز به ۲۵۰ نفر از دانش آموزان مقطع ششم ابتدایی در شهرستان مهاباد خدمات سطح ۱ و ۲ دهان و دندان ارائه کرد، افزود: این کلینیک در قالب یک دستگاه یونیت مجهز به تمامی امکانات دندانپزشکی در طول هشت ساعت در روز همه خدماتی که در مراکز خدمات جامع سلامت قابل انجام است را ارائه می‌کند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: خدمات دندانپزشکی در روستا‌ها با تعرفه دولتی ارائه شده و برای جامعه هدف که شامل دانش آموزان مقطع ششم ابتدایی می‌باشد رایگان است.

بهزاد افزود: خدمات دندانپزشکی قابل ارائه در کلینیک سیار شامل ترمیم و پرکردن دندان، جرم گیری، سیلانت تراپی، کشیدن دندان، درمان پالپ زنده و سایر خدماتی که برحسب شرایط و نیاز بیمار ضروری باشد.

او اضافه کرد: این کلینیک در طول ۹ روز به ۲۵۰ نفر از دانش آموزان مقطع ششم ابتدایی ساکن در مناطق محروم و کم برخوردار روستا‌ها و شهرستان خدمات دندان پزشکی رایگان ارائه و حدود ۶۰۰ خدمت در سطح ۱ و ۲ دهان و دندان برای گروه‌های هدف انجام شد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهاباد در ادامه گفت: برای هر یک از کلینیک‌ها در هر شهرستان مبلغ ۵۰ تا ۸۰ میلیون ریال بابت تجهیزات مصرفی دندانپزشکی هزینه می‌شود و کلیه خدمات ارائه شده در این کلینیک‌ها رایگان بوده و توسط دندانپزشکان داوطلب انجام می‌شود.

انتهای پیام/ن

طرح سلامت دهان و دندان دانش آموزان پایه ششم در مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.