یک اندیشکده حامی سیاست‌های ولیعهد سعودی در آمریکا در پی بروز برخی اختلافات، تعطیل شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «الخلیج آنلاین»، یک اندیشکده حامی سیاست‌های ریاض در آمریکا در پی بروز برخی اختلافات، به تعطیلی کشیده شد.

علی شهابی، نویسنده و تاجر سعودی و مدیر این اندیشکده در حساب توئیتری خود نوشت: در پاسخ به پرسش‌های مطبوعاتی متأسفانه باید تأیید کنم که هیئت مدیره بنیاد عربی امروز تصمیم گرفت این مؤسسه را تعطیل کند. این اقدام در نتیجه اختلافاتی جاری میان حامیان مالی ماست که ادامه عملیات را دشوار می‌سازد.

تعطیلی اندیشکده حامی سیاست‌های ریاض در آمریکا

هنوز ماهیت اختلافاتی که به کار این مرکز نزدیک به مقامات ریاض پایان داد، مشخص نشده است؛ اما عربستان اخیرا با انتقاد‌های گزنده‌ای به سبب سیاست‌های خارجی و داخلی خود مانند جنگ یمن و نقض حقوق بشر مواجه بوده است.

بنیاد عربی (Arabia Foundation) در سال ۲۰۱۷ با هدف پوشش مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی خاورمیانه و خصوصا کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس تأسیس شد. علی شهابی، بنیانگذار و رئیس این اندیشکده از سرسخت‌ترین حامیان سیاست‌های عربستان، چه در توئیت‌های خود و چه در راهرو‌های پایتخت آمریکاست.

تعطیلی اندیشکده حامی سیاست‌های ریاض در آمریکا

علی شهابی، بنیانگذار و مدیر بنیاد عربی

شهابی از افرادی است که به سبب دفاع از ولیعهد سعودی پس از قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقدی که در کنسولگری عربستان در استانبول کشته شد، مورد انتقاد قرار گرفت. این نویسنده سعودی ماه گذشته دونالد ترامپ را دوست محمد بن سلمان خواند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار