مدیرعامل شرکت ملی پست ایران گفت: «کارپوشه ملی ایرانیان یکی از طرح‌هایی است که می‌تواند ‏زمینه ارتباط بهتر با مردم برای ارایه خدمات کیفی‌تر در بستر دیجیتال را فراهم کند.»

کار ‏پوشه ایرانیان چیست و چه پروسه‌ای برای دریافت این پوشه باید طی کرد؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،‏ حسین نعمتی اظهار داشت: آمار نشان از رشد ‏‏۱۲۰‌درصدی خرید و فروش اینترنتی در کشور دارد. بر همین اساس لازم است ما خدمات خود را در این بخش افزایش دهیم. اما کار ‏پوشه ایرانیان چیست و چه سودی دارد و چه پروسه‌ای برای دریافت این پوشه باید طی کرد؟

محمد رضا قادری عضو هیأت‌مدیره ‏شرکت پست در این زمینه می‌گوید: «پوشه ملی ایرانیان یکی از طرح‌هایی است که می‌تواند زمینه ارتباط بهتر نهاد‌های دولتی با مردم را برای ارایه ‏خدمات کیفی‌تر در بستر دیجیتال فراهم کند، زیرا با استفاده از کارپوشه ملی ایرانیان می‌توانند ارایه خدمات الکترونیکی خود را در این زمینه ‏افزایش دهند و از این طریق مکاتبات اداری خود را پیگیری کنند.» ‏

او در ادامه با اشاره به این‌که کار پوشه ایرانیان همان کارتابل است که ما نام ایرانی آن را انتخاب کرده‌ایم، در مورد جزییات این موضوع گفت: «کارپوشه ایرانیان بستر الکترونیکی است، برای هر چیزی که دولت و نهاد‌های دیگر می‌خواهند برای مردم ارسال کنند؛ اعم از شهرداری و قوه قضائیه. حتی ‏نهاد‌های عمومی ارسال الکترونیکی را جایگزین ارسال کاغذی کرده‌اند و الزام شده این اقدام تا ٦ ماه آینده انجام شود.»

او در ادامه توضیح داد: «کارپوشه ایرانیان بستری است که با ایجاد یک ‏کارتابل هر ایرانی می‌تواند از طریق آن به صورت الکترونیکی فعالیت داشته باشد. البته باید در نظر داشت که شهروندان باید ابتدا ثبت‌نام کنند تا ‏چنین کارتابلی برایشان ایجاد شود. از این طریق دولت هر آن‌چه را که می‌خواهد ارسال کند، به جای ارسال کاغذی از روش الکترونیکی استفاده می‌کند. ‏مانند فیش قبوض، احضاریه و. البته این مقولات به صورت یک‌طرفه است و از نهاد‌ها به مردم است و به صورت برعکس یعنی ‏قابلیت ارسال موضوعی از سوی مردم برای نهاد‌ها وجود ندارد.

البته آن دستگاه این امکان را فراهم کرده که درصورت نیاز مطالبی که در آن ‏وجود دارد را پاک کرده یا برای فردی ارسال کند که البته این اقدام بنا به درخواست نهاد حاکمیتی صورت می‌گیرد. ‏

اگر اکانت نداشته باشید خبری از احضاریه قبوض خدماتی نیست ‏
قادری با اشاره به این‌که برای ایجاد اکانت هر فرد نیاز به ثبت نام و احراز هویت دارد، ادامه داد: «برای دستیابی به این کارتابل‌ها ابتدا باید به صورت ‏الکترونیکی درخواست داد و پس از احراز هویت اکانتی برای افراد ایجاد می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری نیست.

همچنین درصورت عدم درخواست مردم ‏در گام اول ابلاغیه را توسط ارسال الکترونیکی تامدت‌ها ممکن است به صورت موازی ارسال کنند، اما به سطح قابل توجهی که رسید مانند کارت ملی ‏که در ابتدای امر ثبت نام اختیاری را پیش رو داشتند و پس از مدتی تاریخی را تعیین کردند و درنهایت اعلام کردند کسانی که کارت ملی هوشمند نداشتند، خدماتی به آن‌ها ارایه نمی‌شود. در واقع اگر کسی اکانت نداشته باشد، ابلاغیه‌ای برایش نمی‌رود و به عبارتی با دولت و نهاد‌های دولتی ارتباطش قطع می‌شود. ‏»

رویه پاسخ دادن به ابلاغیه‌ها چگونه است؟

عضو هیأت‌مدیره پست ایران در خاتمه اضافه کرد: «برای پاسخ دادن به ابلاغیه یا پرداخت‌ها و حتی فرم‌ها مراجعه حضوری لازم است و اگر امکان ‏انجام آن به صورت الکترونیکی باشد، انجام می‌شود. به‌عنوان مثال اگر از سازمانی برای شما فرمی ارسال شده بود، شما می‌توانید با پر کردن آن فرم دیگر ‏مراجعه حضوری نداشته باشید. اما در صورت نیاز به مراجعه حضوری به جهت این‌که همان سازمان برای شما مطلبی را فرستاده است در سامانه خود دارد به ‏همین جهت نیازی به فرم کاغذی آن ندارید و با کد رهگیری می‌توانید به آن رسیدگی کنید و از بسیاری از تخلفات جلوگیری می‌شود و می‌تواند از این جهت ‏نقش خوبی را ایفا کند.» ‏

منبع: شهروند

انتهای پیام/

قبض‌ها و ابلاغیه‌های دستگاه‌های دولتی از طریق کارپوشه ایرانیان صادر می‌شود

برچسب ها: خواندنی ، اینترنت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضایی
۱۳:۵۳ ۱۵ شهريور ۱۴۰۱
با سلام : جهت عضویت در سامانه ، مشکل دارم ، مدام جواب میده کد ملی نامعتبر
لطفآ راهنمایی
Iran (Islamic Republic of)
محمدمهدی متولی پور
۱۲:۳۵ ۱۷ تير ۱۳۹۹
باسلام بمدت یکماهیست که ثبت نام کرده ام ولی هنوزرمزعبورگفته ارسال میکنم نکرده،نتیجتا نتوانستم له کترپوشه مراجعه کنم راهنمایی بفرمائید.