جنبش اسلامی نیجریه درباره وخامت حال دبیرکل این جنبش و عواقب شکنجه و درگذشت وی و همسرش در زندان هشدار داد.

جنبش اسلامی نیجریه درباره عواقب درگذشت شیخ زکزاکی و همسرش در زندان هشدار دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، پس از آن که دولت نیجریه جنبش اسلامی این کشور را غیرقانونی اعلام کرد، پلیس خواستار تدابیر شدید علیه این جنبش شد و تاکید کرد هر کس در فعالیت‌های این جنبش مشارکت کند تروریست به حساب می‌آید.

در همین حال دادگاه کادونا جلسه درخواستی جنبش اسلامی را برای اجازه به شیخ ابراهیم زکزاکی، دبیرکل جنبش اسلامی نیجریه و همسرش برای سفر درمانی به خارج به تعویق انداخت. جنبش اسلامی در پی این تصمیم درباره عواقب درگذشت شیخ زکزاکی و همسرش در زندان هشدار داد.

گزارشگر العالم ضمن تاکید بر برخورد خشونت‌بار پلیس نیجریه با اعضای جنبش اسلامی این کشور گفت: پلیس نیجریه به غیرقانونی اعلام شدن جنبش اسلامی اکتفا نکرد بلکه دستور اقدام مستقیم علیه این جنبش را صادر کرد و از شهروندان خواست اعضای این جنبش را که خواستار آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی هستند، دستگیر کنند. پلیس هرگونه همکاری با جنبش اسلامی را به منزله تروریسم و خرابکاری و دشمنی با حکومت دانست و تاکید کرد کسانی که با این جنبش همکاری کنند باید محاکمه شوند. پلیس همچنین هرگونه تجمع و اعتراضات این جنبش را غیرقانونی دانست.

در ادامه گزارش آمده است: وخامت وضع جسمانی شیخ زکزاکی نگرانی‌های زیادی به وجود آورده است. بر همین اساس و با توجه به وخامت روزافزون حال شیخ زکزاکی و همسرش در زندان، جنبش اسلامی نیجریه درباره عواقب درگذشت آن‌ها هشدار داد و تاکید کرد شیخ یکی از چشمان خود را از دست داده است و بیم آن می‌رود چشم دیگر خود را نیز از دست بدهد. در همین حال همسر شیخ نیز با مشکل فشار خون دست به گریبان است و علاوه بر این به عمل جراحی زانو نیاز دارد و گلوله‌ای که در بدن وی است نیز باید با عمل جراحی خارج شود. خوراندن غذای مسموم به آن‌ها نیز مشکلاتی برای آن‌ها به وجود آورده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آفریقا ، تظاهرات ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار