امام جمعه موقت تهران مطرح کرد؛

ایمان؛ اولین شرط مدیریت اسلامی/ مدیر برای حل مشکلات باید به کار خود عشق بورزد

آیت‌الله صدیقی با اشاره به ویژگی‌های یک مدیر اسلامی گفت: تا مسئولان به کار خود عشق نداشته باشند، مشکلات حل نمی‌شود.

مدیر برای حل مشکلات باید به کار خود عشق بورزدبه گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در اولین نشست هم‌اندیشی و آشنایی با راهبردها، رویکردها، اولویت‌ها و سیاست‌های دانشگاه با تأکید بر اهمیت فعالیت‌های مسئولان و اساتید این دانشگاه بیان کرد: مسئولان و عالمان باید با صراط مستقیم مجموعه خود را به سوی کمال و سعادت راهبری کنند و در جامعه الگو باشند.

وی با  اشاره به اینکه مدیر باید به کار خود عقیده داشته باشد، گفت: در مدیریت اسلامی اولین شرط ایمان است و بر یک مدیر برای موفقیت باید هم خدا و هم راهی که او را به خدا می‌رساند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه  تا مسئولان به کار خود عشق نداشته باشند، مشکلات حل نمی‌شود، گفت: محبت، انگیزه و علاقه به کار در این زمینه اعجاز می‌کند.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه حضرت علی (ع) به مالک اشتر می‌فرماید «قلب خویش‏ را نسبت ‏به ملت‏ خود مملو از رحمت و محبت و لطف کن»، اظهار کرد: مسئولان دانشگاه باید با تأسی از این پیام محبت را در وجود خود ایجاد کنند و نسبت به زیرمجموعه خود با محبت رفتار کنند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه  ایمان چراغ و موتور محرکه است، گفت:  ایمان به خدا، قیامت، زیرمجموعه، راه و کار جزء شرایط لازم و اولویت‌های هر مجموعه‌ای است.


بیشتر بخوانید: زمان مصاحبه متأخرین دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد مشخص شد


مدیر نباید با محیط کار بیگانه باشد

وی با تأکید بر اهمیت تجانس مسئول با محیط کار خود، بیان کرد: مدیر نباید با محیط کار بیگانه باشد، باید پویا و متحرک بوده و حضور معنوی او در همه زیرمجموعه حس شود.

آیت الله صدیقی خطاب به مسئولان واحد‌های دانشگاهی گفت: مدیر باید زیرمجموعه و همه دانشجویان را تحت پوشش عواطف انسانی و ایمانی خود قرار دهد.

وی بیان کرد: مدیر باید دغدغه‌مند باشد، چرا که بار سنگین هدایت بر دوش مدیر قرار دارد دو باید به صورت فیزیکی، روانی، عاطفی و خدماتی رابطه خود را با زیرمجموعه خود استحکام بخشد.

آیت الله صدیقی ابراز امیدواری کرد که دانشگاه آزاد اسلامی نمونه کامل یک دانشگاه اسلامی و بنده پرور باشد تا به اهداف عالی خود دست یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.