راستاد گفت: با همکاری‌های نهاد‌های مرتبط زمینه مناسبی برای استفاده از تجهیزات دریایی تولید شده در صنایع دریایی وزارت دفاع وجود دارد.

استفاده از تجهیزات دریایی تولید داخل در وزارت  دفاعبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بازدید از بخش‌های مختلف طراحی و ساخت انواع تجهیزات دریایی و خط تولید الکتروموتور‌های مغناطیس دائم در صنایع وابسته به سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، گفت: زمینه همکاری مناسبی در حوزه‌های مختلف با سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع وجود دارد.

وی با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در صنایع دفاع، گفت: باید زمینه آشنایی فعالان بخش خصوصی مرتبط با تجهیزات دریایی تولید شده فراهم شود تا آن‌ها بتوانند در فعالیت‌های خود از آن‌ها استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: این سازمان به منظور حمایت از رونق تولید ملی تسهیلاتی را برای تجاری سازی این تولیدات و ایده‌های خوب سازمان صنایع دریایی در نظر گرفته است.


بیشتر بخوانید:خدمه کشتی"شباهنگ" وارد ایران شدند


وی با اشاره به تولید انواع شناور‌های سبک برقی در گروه صنایع دریایی شهید قربانی در اصفهان، گفت: این شناور‌ها می‌توانند در برخی مناطق دریایی که از نظر زیست محیطی آسیب پذیرند مانند جنگل‌های حرا در جزیره قشم و همچنین زیستگاه‌های دلفین‌ها در جزیره هنگام و تالاب انزلی می‌توانند به کار گرفته شوند.

راستاد ادامه داد: از سیستم رانش جدید می‌توان در گردشگری و گردشگری صیادی به جای سیستم رانش چهار زمانه شناور‌های موجود در تعاونی‌های گردشگری مانند کندالو و شیب دراز استفاده کرد و آن‌ها را جایگزین شناور‌های سنتی و فرسوده موجود کرد.

وی گفت: این شناور‌های الکتریکی سبک برای تأمین بخشی از ناوگان عملیاتی مورد نیاز سازمان بنادر همچون ناوگان یدک کش، ناوگان آتشخوار و شناور‌های جستجو و نجات دریایی استفاده کرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ابراز امیدواری کرد: با هماهنگی معاونت مهندسی و توسعه امور زیربنایی و پیگیری اداره کل تأمین و توسعه تجهیزات این سازمان زمینه مناسبی برای استفاده از تجهیزات دریایی تولید شده در صنایع دریایی وزارت دفاع وجود دارد.

 انتهای پیام/

ارائه تسهیلات برای تجاری سازی این تولیدات و ایده‌های خوب سازمان صنایع دریایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار