مدیر کل کانون پرورش کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: احیای هویت تاریخی باید از سنین پایین انجام شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، زعفر احدزاده، مدیر کل کانون پرورش کودکان و نوجوانان استان اردبیل در مراسم جشن کودک و میراث صفویه در اردبیل به ضرورت آگاهی بخشی به نسل جوان تاکید کرد و گفت: احیای هویت تاریخی باید از سنین پایین انجام شود.

او اضافه کرد: در هفته استان اردبیل برنامه‌های متنوعی به منظور آگاهی بخشی به کودکان و نوجوانان تعریف شد که از جمله تور‌های بازدید از بنا‌های تاریخی، نقاشی دیواری با موضوع صفویه در ۱۲۰ متر، جشن کودک و میراث صفویه و جشن قصه گویی و موسیقی بود.

مدیر کل کانون پرورش کودکان و نوجوانان استان اردبیل با اشاره به تجلیل از کودکان نخبه در این مراسم اضافه کرد: جشن‌های برگزار شده فرصتی جهت معرفی کودکان نخبه فراهم ساخت.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز در حاشیه این برنامه محور برنامه‌های هفته استان اردبیل را آموزش و اطلاع رسانی به کودکان و نوجوانان عنوان کرد.

نادر فلاحی با تاکید به اینکه شاه اسماعیل صفوی در زمان تشکیل حکومت منسجم ملی و شیعی خود نوجوانی ۱۳ ساله بود، افزود: لازم است چنین چهره‌هایی به صورت گسترده به کودکان و نوجوانان معرفی شود.

او اضافه کرد: برخی برنامه‌ها در هفته استان اردبیل به صورت نمادین برگزار شده و در طول سال اجرای برنامه‌های آموزشی با همکاری دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام/ح

جشن کودک و میراث صفویه در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.