واعظی گفت: کشور ما در منطقه و دنیا دارای منطق مشخصی است و خوشبختانه فشار و جنگ روانی آمریکا هیچ اثری بر مردم نداشته است.

فشار و جنگ روانی آمریکا هیچ اثری بر مردم نداشته استبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار کرد: پمپئو در موضع انفعالی قرار دارد و بر این اساس در ارتباط با مسئله دیپلماسی و تحریم‌ها، آمریکایی‌ها کم آوردند؛ ما به هیچ وجه نگران نیستیم و شرایط بین المللی را به طور کامل می‌شناسیم و ارتباط ما با سایر کشور‌ها مناسب است.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: کشور ما در منطقه و دنیا دارای منطق مشخصی است و خوشبختانه فشار و جنگ روانی آمریکا هیچ اثری بر مردم نداشته است.

واعظی درباره ارائه طرح نماینده روسیه به سازمان ملل برای تأمین امنیت خلیج فارس، گفت: این طرح از ابتدای انقلاب مطرح بوده است؛ ما همواره اعلام کردیم خلیج فارس باید امن شود و امنیت خلیج فارس توسط خود کشور‌های منطقه تأمین خواهد شد و ما از این طرح حمایت خواهیم کرد.

او با اشاره به نامه ظریف به مقام معظم رهبری، گفت: از مقام معظم رهبری بار دیگر تشکر می‌کنیم و این قدردانی دولت از ایشان است که نسبت به خادمین مردم در دولت عنایت دارند؛ بی مهری به وزیر امور خارجه و بعضی از اعضای دیگر دولت شده بود، ظریف ابتکار عمل کرد و این موضوع را منعکس و با محبت رهبری مواجه شدند.

رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: ما نگاه رهبری را به دولت و اعضای آن می‌دانستیم، اما این پاسخ بیشتر باید برای آن کسانی باشد که به ادعای اینکه ولایت مدار هستند کار‌هایی می‌کنند که خلاف نظر رهبری است.

واعظی در خصوص توئیت روز گذشته ترامپ، افزود: در حال حاضر ترامپ هم در تلاش‌هایی که برای مذاکره انجام داده و در تحریم‌هایی که علیه ما اعمال کرده، شکست خورده است.

او بیان کرد: قراری که ترامپ در صحبت‌هایی که با روسای کشور‌های اروپایی داشت، این بود که اروپا ۲ماه با آنها همکاری کند، تا آنها به هدفشان برسد، اما اکنون یک سال شده است.

واعظی با اشاره به تصویب کلیات لایحه حذف چهار صفر از پول ملی در جلسه هیئت دولت، اظهار کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر فقط بانکی‌ها از ریال استفاده می‌کنند و مردم بیشتر از تومان صحبت می‌کنند، صحبت‌هایی مطرح شد مبنی بر اینکه آنچه که الان رایج است به قانون تبدیل کنیم. بنابراین کلیاتی از طرح حذف چهار صفر در جلسه امروز هیئت دولت مطرح و به تصویب رسید و قرار شد که در جلسه روز یکشنبه آقایان دژپسند و همتی جزئیات این طرح را ارائه دهند.

او در پاسخ به پرسشی درباره اقدام اخیر آمریکا برای به پای میز مذاکره کشاندن مقامات ایرانی طی یک عملیات فریب، اذعان کرد: سیاست اخیر آمریکا سیاست جدیدی نیست و این دولت از ابتدای روی کار آمدن ترامپ با روش‌های مختلف به دنبال به پای میز مذاکره کشاندن ما بوده است.

رئیس دفتر رئیس جمهور با تأکید بر اینکه موضع جمهوری اسلامی ایران در این زمینه روشن است، تصریح کرد: آنچه مربوط به موضوعات دیگر نظیر موضوعات منطقه‌ای، موشکی و نظامی و آنچه که به خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران مربوط می‌شود ارتباطی با آمریکایی‌ها ندارند. در ارتباط با مسئله هسته‌ای نیز ما چارچوبی تحت عنوان ۱+۵ داریم که اگر آمریکا داخل این چارچوب باشد می‌تواند در آن تبادل نظر کند.

واعظی با بیان اینکه در دیپلماسی طرف مقابل کار خود را انجام می‌دهد و دیپلمات‌های ما نشان دادند به اوضاع مسلط هستند، گفت: در چند ماه گذشته این ما بوده‌ایم که آمریکایی‌ها را به دنبال خود آورده‌ایم. آمریکا با همه قدرت و ابزار در دست خود در سفر قبلی آقای ظریف به دلیل اتخاذ مواضع محکم ایشان در سخنرانی‌ها و گفت‌وگوهای رسانه‌ای در موضع انفعال قرار گرفتند و دیدیم که در سفر آخر آقای ظریف آمریکایی‌ها او را محدود کردند؛ این اقدام نشان از آن است که آمریکایی‌ها از دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران می‌ترسند، بنابراین به همین دلیل است که الان آقای پامپئو در موضع انفعال قرار گرفته است.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهور ایران و فرانسه تصریح کرد: تماس تلفنی که آقای مکرون شب گذشته با آقای روحانی برقرار کرد، ۱۰۰ دقیقه طول کشید که این موضوع نشان دهنده آن است که ما هم در منطقه و هم در دنیا منطق داریم و دیدگاه‌هایی که مطرح می‌کنیم هم درباره مسائل امنیتی و هم در رابطه با سایر مسائل حرف برای گفتن داریم.

واعظی تصریح کرد: ما نگران این نیستیم که چند نفر در واشنگتن بنشینند و طرحی را برنامه ریزی کنند و فکر کنند می‌توانند از نظر جو روانی در کشور تأثیرگذار باشند. اگر در گذشته امیدشان به این بود که می‌توانند با یک جنگ روانی و تبیلغاتی روی مردم اثر بگذارند مشاهده کردیم که طی روزهای گذشته تمام موضوعاتی که از سوی آمریکایی‌ها مطرح شده هیچ اثری روی مردم ما نگذاشته است. امروز مردم به مسئولان خود بیش از گذشته اعتماد دارند و مسئولان نیز بیش از گذشته پای حرف ها و قول های خود ایستاده‌اند، به همین دلیل نباید نگران باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۰۹ مرداد ۱۳۹۸
امريکا هيچ غلطتي نميتواند بکند
آخرین اخبار