مشاور امنیت ملی عراق و رئیس هیئت الحشد الشعبی تحریم‌های آمریکا علیه برخی شخصیت‌های عراقی را کاملا مردود دانسته و تعرض به حاکمیت ملی عراق برشمرد.

فالح الفیاض: تحریم‌های آمریکا تعرض به حاکمیت ملی عراق استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، فالح الفیاض، مشاور امنیت ملی عراق و رئیس هیئت الحشد الشعبی تحریم‌های آمریکا علیه برخی شخصیت‌های عراقی را کاملا مردود دانسته و تعرض به حاکمیت ملی عراق برشمرد.

فالح الفیاض با بیان این موضوع گفت: قوانین تشکیلاتی مربوط به الحشد الشعبی ارتباطی با تحولات اخیر ندارد. این تحولات و اعمال تحریم‌های ویژه آمریکا علیه برخی شخصیت‌های عراقی که برخی از آنان اعضای الحشد الشعبی هستند، به نظر ما مسئله‌ای کاملا مردود است و نقض حاکمیت ملی عراق به شمار می‌رود.

وی افزود: هیچ کشوری حق ندارد چنین تحریم‌هایی را اعمال کند، حتی اگر این اقدام نیز جایز باشد نباید بدون تحقیق، بررسی و فراهم ساختن مقدمات قانونی صورت گیرد.

الفیاض افزود: اساسا ما از دید دیگران به شخصیت‌های عراقی و الحشد الشعبی نگاه نمی‌کنیم. ما از دید خود که دیدگاه وطن است به الحشد الشعبی نگاه می‌کنیم؛ وطنی که فرزندان خود را در آغوش می‌گیرد و دوست شان دارد، از آنان دفاع می‌کند و هرگونه آسیب رسیدن به آنان و کرامت و جایگاه اجتماعی و سیاسی شان را نمی‌پذیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار