برخلاف ادعای سفارت آمریکا در برلین رسانه‌های آلمان می‌گویند دولت این کشور هیچ پیشنهاد رسمی برای شرکت در ائتلاف دریایی در خلیج فارس دریافت نکرده است.

آلمان: پیشنهادی از طرف آمریکا برای مشارکت در ائتلاف دریایی در خلیج فارس دریافت نکردیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دولت آلمان اعلام کرد در صورت دریافت هرگونه پیشنهادی برای پیوستن به ائتلاف دریایی غرب در خلیج فارس باید آن را به دقت و بر اساس شرایط بررسی کند.

سخنگوی سفارت آمریکا در برلین ساعاتی پیش مدعی شد واشنگتن رسماً از دولت آلمان خواسته است همراه با فرانسه و انگلیس «در تضمین امنیت در تنگه هرمز و مقابله با اقدامات ستیزه‌‎جویانه ایران» همکاری کند.

اما بنا بر گزارش نشریه آلمانی دی‌تسایت «دولت فدرال تاکنون هیچ درخواستی از طرف متحدانش برای شرکت در هرگونه ائتلاف دریایی در خلیج فارس دریافت نکرده است».

به نوشته این نشریه،  «آنگرت کرامپ-کارنبراوئر»، وزیر دفاع آلمان اصرار دارد که هر گونه درخواستی باید به دقت و براساس شرایط و ویژگیهای وضعیت مورد نظر بررسی شود. وی می‌گوید «ما تنها هنگامی درباره آن (درخواست) صحبت و تصمیم‌گیری می‌کنیم که بدانیم دقیقاً چه برنامه‌ریزی‌هایی شده است».

دی‌‎تسایت در ادامه افزود دولت ائتلافی آلمان، به خصوص اعضای حزب سوسیال دموکرات درباره پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس ملاحظاتی دارند. دلیل این نگرانی‌ها این است که آلمان می‌خواهد فاصله خود را از سیاست «فشار حداکثری» ترامپ علیه ایران حفظ کند چون با  ادامه این روند احتمال افزایش تنشها و وقوع درگیری در منطقه وجود خواهد داشت.

سخنگوی سیاست خارجی حزب پارلمانی سوسیال دموکرات گفته است: مشارکت در (ائتلاف دریایی آمریکا) منتفی است. آلمان در ائتلاف دریایی آمریکا شرکت نخواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، آلمان ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار