معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: مازندران از استان‌های برجسته در حوزه سرمایه نیروی انسانی است که وجود ۲۰۰ هزار دانشجو و ۴ هزار هیئت علمی در استان نشان از این ظرفیت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سورنا ستاری معاون علمی فناوری رییس جمهور در جلسه شورای اداری مازندران که به میزبانی تنکابن برگزار شد با اشاره به ظرفیت بالای استان در حوزه نیروی انسانی گفت: دارا بودن این حجم از سرمایه انسانی و علمی با وجود مشکلات در مازندران منافات دارد و باید این تناقض بررسی و تحلیل شود.

او افزود: بزرگترین سرمایه یک جامعه، نیروی انسانی آن است بنابراین یک جامعه باید ارزش نیروی انسانی و خلاقیت آن را بداند.

ستاری با بیان اینکه مهاجرت جوانان مازندران یکی از دغدغه مهم این استان است گفت: پژوهش باید به سمت بخش خصوصی پیش برود تا با ایجاد اشتغال بدون تخریب زیست بودم

او افزود: بیوتکنولوژی ایران در سطح کشور‌های منطقه بی نظیر است، اما در کاربرد‌های آن دچار مشکل هستیم که دلیل آن وابستگی سازی برخی شبکه‌ها است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید با فروش تکنولوژی اداره شوند گفت: ما درس نخواندیم که مشکل آمریکا و کانادا را حل کنیم و چاپ مقالات ما در دیگر کشور‌ها افتخار نیست و از پژوهش‌های جوانان ما دیگر کشور‌ها استفاده کنند.

او افزود: پول نفت تاکنون هیچ نهاد و موسسه‌ای را به توسعه نرسانده است از این رو دانشگاه‌ها برای پیشرفت در عرصه‌های مختلف علمی و پژوهشی چشم خود را از پول دولت برداند.

او گفت: با فروش نفت خام و معدن نمیتوان کشور را اداره کرد بلکه باید با استفاده از ابتکارات و شرکت‌های دانش بنیان کشور را به سمت تکنولوژی پیش ببریم.

علمی و فناوری رییس جمهور خطاب به مدیران استان افزود: باید اکوسیستم و فرهنگ توجه به شرکت‌های دانش بنیان افزایش پیدا کند که این امر جز با اعتماد به جوانان و حمایت از تفکر آنان محقق نخواهد شد.
انتهای پیام/س
 

ظرفیت بالای مازندران در حوزه نیروی انسانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار