حسین زاده گفت: حضور استارت آپ ها و شرکت‌های دانش بنیان در صنعت نمایشگاهی کشور در سال جاری تقویت شده است.

حضور پر رنگ استارت آپها و شرکت‌های دانش بنیان در صنعت نمایشگاهی / گره‌های بین صنعت و دانشگاه باز نشده استبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بهمن حسین زاده مدیر عامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی ایران در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان در جمع خبرنگاران گفت: در این نمایشگاه ۹۵۰ شرکت داخلی و خارجی حضور دارند.

وی ادامه داد: ۸۰ هزار متر مربع فضا در این نمایشگاه در اختیار شرکت‌های داخلی و خارجی ساختمان قرار دارد.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی ایران با اشاره به اینکه در این نمایشگاه‌ها سعی شده است عرصه برای ارائه نوآوری و دیدگاه‌های جدید متخصصان صنعت ساختمان فراهم باشد گفت: ۹۵ درصد از  مواد اولیه و یا محصولات صنعت ساختمان در اختیار شرکت‌ها و تولید کنندگان داخلی است و ما در این نمایشگاه سعی کرده‌ایم از ۱۲۰ بازرگان و تجار جهت صادرات و یا واردات محصولات صنعت ساختمان استفاده کنیم.

حسین زاده تصریح کرد:  محصولاتی همچون ، سنگ‌های تزئینی، سیمان، درب و پنجره  و فولاد در این نمایشگاه عرضه می‌شوند که با صادرات این محصولات می‌توانیم زمینه‌های توسعه صنعت ساختمان را هم فراهم کنیم.

وی از حضور شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها در تمامی نمایشگاه‌های کشور خبر داد و گفت: خوشبختانه در یک سال گذشته به حضور استارت آپ‌ها در تمامی نمایشگاه‌های تخصصی و عمومی بها داده شده است و این استارت‌آپ‌ها در کنار دانشگاه‌ها هم می‌توانند بیش از گذشته موفق باشند.

حسین زاده به استفاده از BTB  و همچینین CTC در صنعت ساختمان اشاره کرده  و گفت‌: عدم ارتباط مناسب بین صنعت و دانشگاه باعث شده که در چند سال گذشته نتوانیم به دستاورد‌های نوین دست یابیم، اما می‌توان با استفاده از فرصت‌ نمایشگاه‌ها و استفاده از نوآوری‌ها نوین در این عرصه گام‌های بزرگی را برداریم.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی ایران با اشاره به اینکه تمامی نیاز‌های وارداتی کشور‌های همسایه بررسی شده است گفت: حضور کشور‌های مختلف در نمایشگاه‌ها و بررسی نیاز‌های آن‌ها زمینه ساز افزایش میزان صادرات محصولات می‌شود. به طور مثال ایران بسیاری از محصولات تخصصی به ویژه در حوزه صنعت ساختمان را به کشور پاکستان صادر کرده و پاکستان یکی از کشور‌های هدف برای صادرات محصولات است.

حسین زاده اظهار کرد: در نمایشگاه‌های تخصصی ۲۰۰ تا ۳۰۰ قرارداد با کشور‌های خارجی برای صادرات محصولات داخلی منعقد شده است.

وی با اشاره به اینکه اتاق تعاون ایران مجری تخصصی برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان است گفت: خوشبختانه اتاق تعاون هر ساله نمایشگاه را به صورت حرفه‌ای برگزار می‌کند و با توجه به اینکه نمایشگاه صنعت ساختمان در ایران به عنوان یکی از برند‌های نمایشگاهی است و هر ساله شرکت‌های بسیار قوی و داخلی در آن حضور دارند توانسته با استفاده از مدیران جوان خود نمایشگاه را برگزار کند.

حسین زاده با اشاره به اینکه گره‌های صنعت و دانشگاه باز نشده است گفت: دولتمردان، نمایندگان، صنعتگران و دانشگاهیان باید همواره به استفاده از فناوری‌های نوین و همچنین توانمندی‌های متخصصان جوان توجه کنند.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی ایران ادامه داد: در صنعت نمایشگاه نوآوری‌های جدید مطرح کرده ایم و با ارائه محصولات جدید سعی کرده‌ایم  نیاز کشور را تامین کنیم.

وی گفت: با وجود آنکه ایران در تحریم است باید با استفاده از تولیدات داخلی خود بتوانیم تحریم‌های ظالمانه را دور بزنیم و با استفاده از توان و تولیدات نیرو‌های جوان مانع خروج ارز از کشور شویم.

وی بیان کرد:  سالانه ۶۰۰ رویداد نمایشگاهی در کشور برگزار می‌شود و باید هر ساله ارتباط تولید کنندگان و دانشگاهیان بیشتر از قبل شود.

 

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار