مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه ۸ مردادماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری ۱۷ سارق مسلح و به عنف با ۱۹ فقره سرقتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مهمترین حوادث امروز سه شنبه ۸ مردادماه سال ۹۸ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری ۱۷ سارق مسلح و به عنف با ۱۹ فقره سرقت

سردار" محمد قنبری " فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی در تعاقب پایش‌های اطلاعاتی و بررسی پرونده‌های سرقت‌های مسلحانه و به عنف در سطح استان، ۱۷ سارق سابقه دار را شناسایی و تحت مراقبت قرار دادند.

او افزود: در این راستا کارآگاهان پلیس آگاهی با کنترل نامحسوس متهمان و هماهنگی‌های لازم قضائی در ۵ روز گذشته در چند عملیات ضربتی و غافلگیرانه در شهر‌های زاهدان، ایرانشهر و چابهار ۱۷ سارق به عنف و مسلح را دستگیر و از مخفیگاه آن‌ها مقادیری سلاح و مهمات کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این رابطه یک دستگاه خودروی سواری، ۲ دستگاه موتورسیکلت، ۵ دستگاه تلفن همراه، مقادیری وجه نقد، طلا و جواهرات مسروقه کشف و متهمان در بازجوئی‌های تخصصی کارآگاهان زبده پلیس آگاهی به ۴ فقره سرقت موتورسیکلت، ۱۲ فقره سرقت تلفن همراه، یک فقره سرقت خودرو، یک فقره سرقت محتویات خودرو و یک فقره سرقت طلا و جواهرات و وجه نقد اعتراف کردند.

سردار قنبری با اشاره به اینکه کاهش جرائم خشن و سرقت‌های به عنف و مسلحانه اولویت مهم پلیس استان در جهت افزایش ضریب احساس امنیت در بین شهروندان است، اظهار داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقامات قضائی معرفی شدند.

کشف باطری های قاچاق از یک دستگاه اتوبوس 

سرهنگ حیدرعلی کیخای مقدم فرمانده انتظامی شهرستان چابهار گفت: در ساعت ۱۳:۰۰ دیروز  مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی این فرماندهی به یک دستگاه اتوبوس در سطح شهر چابهار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از آن تعداد ۵۰ عدد باطری موتورسیکلت قاچاق را که فاقد هرگونه مجوز گمرگی بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد: ارزش این محموله به همت کارشناسان ۷۵ میلیون ریال برآورد شد، که در این رابطه فرد متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

سارقان مسلح اسیر سرعت عمل پلیس

سرهنگ غلامرضا توکلی  فرمانده انتظامی شهرستان سیب سوران گفت: دیروز در پی گزارش سرقت مسلحانه یک دستگاه خودروی وانت نیسان بلافاصه طرح مهار در سطح محور‌های مواصلاتی شهرستان سیب وسوران به اجرا در آمد.

او افزود: ماموران دایره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با بررسی اظهارات مالباخته و یک سری تحقیقات گسترده میدانی مخفیگاه متهمان را در کمتر از ۲۴ ساعت شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سیب سوران تصریح کرد: تیم رسیدگی کننده پرونده پس از هماهنگی قضائی در اقدامی ضربتی و غافلیگرانه ۲ متهم این پرونده را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آن‌ها یک قبضه سلاح کمری را بهمراه ۱۴ تیر جنگی کشف کردند.

سرهنگ توکلی تصریح کرد: متمهان پس از انتقال به مقر انتظامی به سرقت خودرو نیسان اعتراف که با اطلاعات بدست آمده خودرو مسروقه که در همان محدوده محل مخفیگاه هاشان پنهان کرده بودند را کشف و طی صورتجلسه‌ای به مالباخته تحویل شد.

او افزود:با هماهنگی قضائی تحقیقات از متهمان برای کشف دیگر جرائم احتمالی ادامه دارد.


واژگونی پژو ۴۰۵ با یک کشته و یک مجروح

سرهنگ کشواد بهروزی زاده رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان گفت: ساعت ۱۶:۰۷ دیروز یک فقره واژگونی خودرو در محدوده پایگاه اورژانس "خان محمد چاه" شهرستان میرجاوه به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و بلافاصله گشت تصادفات پلیس راه برای بررسی موضوع به همراه عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان افزود: با بررسی بعمل آمده مشخص شد یک دستگاه پژو ۴۰۵ با ۲ نفر سرنشین پس از خروج از جاده واژگون شده است.

او  بیان داشت: متأسفانه در این حادثه راننده خودرو (ایمان ۲۹ ساله) در دم فوت و سرنشین خودرو نیز مجروح و توسط عوامل امدادی به مراکز درمانی منتقل شد.

او تصریح کرد: کارشناس تصادفات پلیس راه علت تامه تصادف را ناتوانی راننده درکنترل وسیله نقلیه به علت تخطی از سرعت مطمئنه اعلام کرده است.

سرهنگ بهروزی زاده در پایان با اشاره به اینکه بیشتر تصادفات جاده‌ای در نزدیکی شهر‌ها و به دلیل خستگی و خواب آلودگی راننده و سرعت غیر مجاز خودرو اتفاق می‌افتد از رانندگان خواست که همیشه قبل از سفر، استراحت کافی را داشته و در طول سفر با احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی و رعایت سرعت مجاز سلامتی خود و سرنشینان خودرو را تضمین کند.

سارق احشام در دام پلیس گرفتار شد

سرهنگ غلامرضا میرشکاری  گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر سرقت احشام در روستا‌های حاشیه شهر زابل موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت.

او تصریح کرد: ماموران پلیس دایره تجسس کلانتری ۱۱ با بررسی اظهارات مالباختگان وسرنخ‌های موجود، تحقیقات خود را آغاز و یک سارق را شناسایی کردند.

مأموران پلیس پس از شناسایی این متهم، او  را در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش در یکی از محله‌های شهر زابل دستگیر کردند.

سرهنگ میرشکاری بیان کرد: متهم ۳۶ ساله در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه ارتکاب جرمی بود امادر مواجهه با ادله و مستندات پلیس به ۵ فقره سرقت احشام از گله‌های در حال‌ِچرا در حاشیه شهر زابل و با همدستی ۲ نفردیگر از دوستانش اعتراف کرد.

جانشین فرماندهی انتظامی زابل افزود:متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد و تحقیقات برای دستگیری سایر همدستان وی ادامه دارد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار