یادداشت‌های رهبری پیرامون کتابخوانی در ترکیه منتشر شد/ فروش ۱۱ میلیارد تومانی کتاب در طرح تابستانه کتاب۹۸

در هفته گذشته، انتشار یادداشت‌های رهبر انقلاب درباره کتابخوانی در ترکیه خبرساز شد.


به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،  اتفاقاتی هفته گذشته در حوزه ادبیات روی داد که در اینجا به مهمترین آنها اشاره می کنیم؛

یادداشت‌های رهبری پیرامون کتابخوانی در ترکیه منتشر شد

ترجمه ترکی استانبولی «من و کتاب» به قلم متین آتام انجام شده و انتشارات کوثر ترکیه آن را با شمارگان هزار نسخه و ۱۶۴ صفحه به زیور طبع آراسته است. «من و کتاب» مجموعه گفتار‌ها و نظرات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) دربارۀ کتاب و کتابخوانی است که در دیدار‌های مختلف نویسندگان و مسئولان فرهنگی و نیز بازدید‌های ایشان از نمایشگاه‌های کتاب بیان شده است. این بیانات در چهار فصل با عنوان‌های اهمیت کتاب و کتابخوانی، من و کتاب، نقد وضع موجود و چه باید کرد تنظیم شده و فصل پنجم و ششم به یادداشت‌ها و دست‌خط‌های ایشان در کتاب‌های مختلف (عمدتا با موضوع دفاع مقدس) اختصاص یافته است.

حسین شاه‌مرادی رئیس مؤسسه انتشارات امیرکبیر شد

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، طی حکمی حسین شاه‌مرادی را به عنوان «رئیس مؤسسه انتشارات امیرکبیر» منصوب کرد.

فراخوان بخش علمی جشنواره قصه گویی منتشر شد

فراخوان بخش علمی جشنواره قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد. بر اساس این فراخوان در بخش علمی این جشنواره شش محور موضوعی و ۱۶ موضوع برای مقاله‌نویسی تعیین شده است. «قصه و پرورش تفکر»، «روش‌ها و رویکرد‌های قصه‌گویی»، «قصه‌گویی و رویکرد‌های نقد ادبی»، «قصه، مخاطب‌شناسی و ادبیات عامیانه»، «قصه‌گویی و سلامت جسمی و روحی» و «قصه‌گویی و ارتباط فرامرزی» شش محور موضوعی اعلام شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند در محور موضوعی «قصه و پرورش تفکر» با چهار موضوع «قصه‌گویی و پرورش انواع هوش»، «قصه‌گویی و پرورش تفکر فلسفی»، «قصه‌گویی و پرورش تفکر مراقبتی» و «قصه‌گویی و پرورش تفکر مشارکتی» و همچنین در محور «روش‌ها و رویکرد‌های قصه‌گویی» با دو موضوع «قصه‌گویی با روش‌ها و رویکرد‌های نوین» و «قصه‌گویی و زبان‌آموزی» مقاله‌های خود را در سایت جشنواره بارگذاری کنند.

فروش ۱۱ میلیارد تومانی کتاب در طرح تابستانه کتاب۹۸

با پایان طرح «تابستانه کتاب ۹۸» که با شعار «کتاب، همنشین دلنشین» در بازه زمانی ۱۰ و ۸ روزه در استان‌ها و شهر تهران در سراسر کشور اجرا شد، ۱۱ میلیارد و ۱۵۰ میلیون و۸۴۸ هزار و ۵۲ کتاب به فروش رفته است.

طرح تابستانه کتاب ۹۸ ، در ۳۱ استان و با مشارکت ۶۲۸ کتابفروشی دارای فروش اجرا شد و در این مدت ۳۸۴ هزار و ۱۳۱ نسخه کتاب از سوی ۹۸ هزار و ۷۶۵ نفر خریداری شده است. این در حالی است که در طرح «تابستانه کتاب ۹۷» که از ۳۰ مردادماه تا ۵ شهریور در تهران و ۸ شهریور در سایر شهر‌ها برگزار شد، ۲۵۸ هزار و ۷۸۲ نسخه کتاب از سوی۷۶۳۸۶ خریدار به مبلغ۶۲ میلیارد و ۴۹۱ میلیون و ۸۸۴ هزار و ۶۲۱ ریال خریداری شد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: ادبیات ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار