معاون مدیر کل آموزش وپرورش استان کرمان گفت: موزه آگیرا به عنوان کانونی از یادگار‌ها وعملکرد‌های آموزش وپرورش استان است.

برآهویی معاون مدیر کل آموزش وپرورش استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، بابیان اینکه آگیرا به معنای فروزنده و روشنایی بخش است، گفت: موزه آگیرا یکی از واحد‌های پژوهشکده تعلیم وتربیت استان کرمان که به عنوان کانونی از یادگار‌ها و عملکرد‌های گذشته آموزش وپرورش استان کرمان است که امروزه می‌توان بابررسی این آثار به حقایقی دست یافت که در برنامه ریزی مطلوب‌تر برای آینده بسیار مفید وارزشمند است.

او افزود: یکی از اهداف این موزه افزایش روحیه خود باوری پژوهشی وگرایش بیشتر علاقه‌مندان به پژوهش وخلاقیت ونوآوری در طی فرآیند حل مسئله است.

برآهویی از بخش‌های مختلف این موزه یاد کرد وگفت: در قسمتی از این موزه بیش از یک قرن تاریخ آموزش وپرورش استان کرمان، در قالب اسناد و مدارک تاریخی در ۱۲ غرفه به نمایش گذاشته شده است.

او با اشاره به دائمی بودن نمایشگاه اختراعات ودستاورد‌های علمی پژوهشی و تالیفات فرهنگیان و دانش آموزان استان کرمان، تصریح کرد: هدف از ایجاد و راه اندازی این مجموعه ترویج فرهنگ پژوهش و تحقیق در بین فرهنگیان و دانش آموزان است.

معاون مدیر کل آموزش وپرورش استان کرمان از فرهنگیان شریف و علاقه‌مند به تاریخ که به غنای آموزش وپرورش می‌اندیشند، دعوت کرد چنانچه اسناد وکتب تاریخی مرتبط با آموزش وپرورش را دارند به موزه آگیرا اهدا نموده تا به نام خودشان ثبت ودر معرض دید بازدید کنندگان قرار گیرد.
انتهای پیام/ی

موزه ای با گنجینه ای از آثار دانش آموزی در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار