رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با انتقاد از قوانین دست و پاگیری موجود بر سرراه تولید، گفت : باید در زمینه تولید حرکت جهادی صورت بگیرد.

به گزارش     گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،جهانبخش شکری رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت : استان کرمانشاه یک‌هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی دارد که ۷۰۰ واحد از آن‌ها فعال و نیمه‌فعال هستند.

وی با اشاره به نام‌گذاری امسال به عنوان سال «رونق تولید» توسط رهبر انقلاب، گفت : لازم است سه قوه برای تحقق شعار‌هایی که هر سال توسط مقام معظم رهبری انتخاب می‌شود برنامه‌ریزی کنند.

شکری با بیان اینکه مشکلات جامعه از جمله اشتغال بردوش تولید است از نهاد‌های مربوطه خواست نگاه ویژه‌تری به تولید‌کنندگان داشته باشند و با اشاره به جوایزی که در برخی کشور‌ها برای صادرات کنندگان در نظر گرفته می‌شود، از قوانین دست و پاگیری که بر سر راه تولید مانع ایجاد می‌کند انتقاد کرد و تأکید کرد: باید در زمینه تولید حرکت جهادی صورت بگیرد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه ایجاد مجتمع تخصصی قضایی ویژه خانه صنعت با مساعدت و همکاری دادگستری استان کرمانشاه به‌منظور تسریع در امور قضایی تولیدکنندگان، تشکیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در خانه صنعت، ارتباط با دانشگاه‌های مختلف و استفاده از علم و تجربیات متقابل را بخشی از اقدامات مجموعه تحت مدیریتش عنوان کرد و گفت: اکثر مشکلات تولید‌کنندگان به صورت دوستانه و کدخدا‌منشی حل می‌شود.

وی کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی ناشی از تورم بی‌سابقه، بالارفتن نرخ ارز و پرداخت اقساط تسهیلات دریافتی با نرخ کنونی ارز را از مهمترین مشکلات واحد‌های تولیدی برشمرد و گفت: نباید بگذاریم ثروت واحد‌های تولیدی بی‌استفاده بماند.

شکری با اشاره به عدم‌تناسب سود وام بانکی با درآمد تولیدکنندگان، ادامه داد: نرخ تسهیلات بالای ۲۰ درصد برای تولیدکنندگان صرفه ندارد و باید نرخ تسهیلات اعطایی به تولیدکنندگان تک رقمی بشود.

وی در بخش پایانی سخنانش از قوه قضائیه درخواست کرد همکاری لازم با تولیدکنندگان را داشته باشد .

 

 

انتهای پیام/د

تولید نیازمند حرکت جهادی

برچسب ها: صنعت ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.