رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از روند در حال توسعه مدارس غیردولتی در استان خبر داد.

به گزارش     گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،روح الله اعظمی رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲۶ مدرسه غیردولتی در استان کرمانشاه داریم، گفت : ۱۳ هزار و ۳۵۷ دانش آموز در مدارس غیردولتی استان تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره روند در حال توسعه مدارس غیردولتی در استان، گفت : تا سال گذشته تعداد مدارس غیردولتی استان کرمانشاه ۱۰۹ مدرسه بود و جایگاه ۳۱ کشور را در زمینه تعداد مدارس غیر دولتی داشتیم که امسال با افزایش تعداد این مدارس به ۱۲۶ مدرسه، استان کرمانشاه از حیث برخورداری از مدارس غیردولتی به جایگاه ۲۸ کشور ارتقا پیدا کرده است.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه برای ایجاد ۱۰ مدرسه غیردولتی دیگر در استان تا مهر ماه برنامه ریزی شده، افزود: در صورت افزوده شدن این تعداد مدرسه، تعداد مدارس غیردولتی استان به ۱۳۶ مدرسه خواهد رسید.

اعظمی با اشاره به زیاد بودن تعداد متقاضیان ایجاد مدارس غیردولتی در استان، گفت: متقاضی در این زمینه خیلی زیاد است، اما عاملی که مانع توسعه مدارس غیردولتی در استان شده به بافت قدیمی شهر کرمانشاه برمی گردد که اکثر واحد‌های معرفی شده برای ایجاد مدارس غیردولتی از نظر استحکام بنا مورد تایید کارشناسان قرار نمی‌گیرد.

اعظمی توسعه مدارس غیردولتی را به لحاظ بالا بردن میزان مشارکت مردم، کمک به کارآفرینی و اشتغال و جلوگیری از تحمیل هزینه‌های اضافی به دولت حائز اهمیت عنوان کرد و افزود: هر مدرسه غیردولتی زمینه اشتغالزایی ۱۵ نفر را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به استقبال خوب کرمانشاهیان از تحصیل فرزندانشان در مدارس غیردولتی افزود: اکثر مدارس غیردولتی استان ظرفیتشان تکمیل است و برخی حتی به دلیل استقبال خوب مردم درخواست پذیرش دانش آموزان بیشتر را هم دارند.

اعظمی در ادامه با اشاره به امکان استفاده مدارس غیردولتی از اساتید و نخبگان دانشگاهی در امر تعلیم و تربیت گفت: این موضوع مدارس غیردولتی را شاخص کرده است .

 

 

انتهای پیام/د

۱۳ هزار و ۳۵۷ دانش آموز در مدارس غیردولتی استان تحصیل می‌کنند

 

برچسب ها: فرهنگیان ، مطبوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.