طالبی گفت: توسعه صنعت گردشگری با مشارکت فعال بخش خصوصی امکان پذیر می‌شود و از این طریق به رونق اشتغال دست می‌یابیم.

تحریم‌ها اثری بر ورود گردشگران خارجی نداشت/ دولت باید حمایت مالی و تسهیلاتی برای یزد کند/ مشکل استغال و درآمدها با گردشگری حل خواهد شدمحمدعلی طالبی، استاندار یزد در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به وضعیت گردشگری استان یزد و اقدامات دولت در این زمینه اظهار کرد: بیشتر پروژه‌های گردشگری استان با مشارکت بخش خصوصی دنبال می‌شود و دولت در بخش تأمین زیرساخت‌ها و صدور مجوز فعالیت گردشگری نقش بسزایی دارد.

طالبی با بیان اینکه در چند ماه اخیر تعدادی مرکز اقامتی، تفریحی و گردشگری با مشارکت بخش خصوصی ایجاد شد، گفت: اکنون تمرکز عمده ما در بحث گردشگری، مشارکت بخش خصوصی است، چرا که توسعه صنعت گردشگری با مشارکت فعال بخش خصوصی امکان پذیر می‌شود و از این طریق به رونق اشتغال و درآمدزایی دست می‌یابیم.

 استاندار یزد افزود: در برخی موضوعات گردشگری، دولت حمایت تسهیلاتی داشته است که از طریق بانک‌های عامل به متقاضیان پرداخت شده است. اکنون حمایت دولت در حوزه گردشگری به سمت ایجاد ظرفیت‌ها و زمینه‌های سرمایه‌گذاری رفته است.

طالبی با اشاره به کاهش میزان گردشگر خارجی به کشور در بهار سال ۹۷ گفت: سال قبل به دلیل فشار تحریم‌ها کاهش ورودی گردشگر خارجی را به استان یزد شاهد بودیم؛ اما خوشبختانه از زمستان سال ۹۷ تا کنون به تدریج با رشد گردشگران در استان روبه‌رو هستیم.

استاندار یزد با بیان اینکه در نوروز امسال با رشد ۱۷۰ درصدی گردشگران داخلی به استان یزد مواجه بودیم، تصریبح کرد:  سیاست‌های دولت در زمینه تسهیل ورود گردشگران خارجی به کشور از جمله حذف روادید از گردشگران و مسافران اتباع کشور چین این امیدواری را به ما می‌دهد که در ماه‌های آینده شاهد رشد ورود گردشگران به کشور و استان یزد باشیم.


بیشتر بخوانید: اجرا ۱۲ طرح گردشگری در بخش ساخت مجتمع گردشگری در روانسر


طالبی گفت: در حوزه میراث فرهنگی نیازمند اجرای طرح‌ها در برنامه‌هایی هستیم که قاعدتاً مقداری هزینه‌بر است و دولت باید در این راه ما را کمک کند.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه استان یزد با ثبت شهر یزد به عنوان میراث جهانی در سازمان علمی و فرهنگی یونسکو، بیشتر از قبل مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است، باید در حوزه مرمت و معرفی میراث فرهنگی کار‌هایی را انجام دهیم و در این خصوص نیازمند اعتبارات دولتی هستیم.  اکنون در حال پیگیری برای دریافت بودجه خاص از دولت هستیم که تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.

استاندار یزد با بیان اینکه برخی از خلاء‌های داخلی و وابستگی‌های مربوط به خارج از کشور در حال شناسایی است، گفت: اگر اراده خوبی در کشور شکل بگیرد خلاء‌های موجود با توان داخلی قابل جبران است و ما می‌توانیم برای تولیدات داخل سرمایه‌گذاری کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار