وزرای دفاع آمریکا و ترکیه در دخالتی آشکار در مسائل حاکمیتی سوریه درباره ایجاد منطقه امن در شمال این کشور رایزنی کردند.

رایزنی آمریکا و ترکیه درباره ایجاد منطقه امن در شمال سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد خلوصی آکار، وزیر دفاع این کشور در گفتگویی تلفنی با مارک اِسپِر، همتای آمریکایی خود درباره ایجاد یک منطقه امن در شمال سوریه رایزنی کرده است.

در بیانیه این وزارت‌خانه آمده است: «در جریان این گفتگوی تلفنی وزیر آکار تأکید کرد انتظار ترکیه این است که واشنگتن به حمایتش از پ. ک. ک و ی. پ. گ به صورت کامل پایان دهد».

آنکارا نیروهای کُرد تحت حمایت آمریکا موسوم به «یگانهای مدافع خلق (ی.پ.گ)» در سوریه و «حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک)» را سازمان‌هایی تروریستی می‌داند و این موضوع از تنشهای اصلی بین دو کشور است.

ترکیه از سال ۲۰۱۶ دو عملیات نظامی بزرگ را به بهانه «مبارزه با تروریسم» تحت عنوان عملیات «شاخه زیتون و سپر فرات» در شمال‌ غربی سوریه اجرا کرده است.

وزیر دفاع ترکیه همچنین به همتای آمریکایی خود گفته آنکارا خواهان ایجاد یک منطقه امن به وسعت ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر در مرز‌های جنوبی خود با سوریه و شرق رودخانه فرات است که نیرو‌های ترکیه در هماهنگی با آمریکا کنترل آن را به عهده داشته باشند و عناصر سازمان‌های تروریستی پ. ک. ک و ی. پ. گ به طول کامل از این مناطق پاکسازی شوند.

ترکیه و آمریکا در حالی خودسرانه درباره ایجاد منطقه امن در خاک سوریه رایزنی می‌کنند، که دولت سوریه بار‌ها تأکید کرده حضور نیرو‌های این دو کشور در خاک سوریه اشغالگری است و هر چه سریعتر باید خارج شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، ترکیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار