سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان به تشریح جلسه امروز این هیئت که با حضور حضرتی و فلاحت پیشه برگزار شد، پرداخت.

بررسی شکایت شورای عالی امنیت ملی از حضرتی و فلاحت پیشه در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگانمحمدجواد جمالی سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح جلسه امروز این هیئت اظهار کرد: در ابتدای جلسه الیاس حضرتی نماینده مردم تهران در هیئت حضور یافت و درباره شکایت شورای امنیت ملی از وی به دلیل طرح مباحثی مبنی بر مذاکره با آمریکا دفاعیاتی را ارائه داد.

وی افزود: آقای حضرتی بیان کردند که موضوع مذاکره با دولت آمریکا و ترامپ را مطرح نکرده‌اند، بلکه گفته‌اند که در قالب هیئت‌های مختلف مواضع جمهوری اسلامی مشخص شود. در زمان جنگ تحمیلی این هیئت‌ها شکل می‌گرفته و بنده هدفم طرح مذاکره با آمریکا و ترامپ نبوده است، بلکه خواهان کمک به دیپلماسی کشور و وزارت خارجه بودم. در نهایت هیئت نظارت  توضیحات وی را خلاف شئون نمایندگی ندانست.

جمالی گفت: همچنین حشمت الله فلاحت پیشه نماینده مردم اسلام آباد در جلسه هیئت نظارت حضور یافت و درباره شکایتی که توسط دادستان تهران و شورای عالی امنیت ملی صورت گرفته بود دفاعیاتی را ارائه داد و گفت که بنده فقط پیشنهاد تشکیل میز کاهش تنش داده‌ام و در مصاحبه‌هایم با رسانه‌ها نیز مذاکره با ترامپ را رد کرده‌ام؛ پس در این مورد نیز هیئت نظارت اقدامات وی را خلاف شئون نمایندگی ندانست.

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان اظهار کرد: در ادامه جلسه شکایت احمد بیگدلی از عبدالرضا عزیزی مورد بررسی قرار گرفت و در نتیجه قرار شد تا عزیزی به هیئت نظارت دعوت شود تا این هیئت بتواند به مذاکرات کمیسیون شورا‌ها در ۳۰ تیر ۹۸ دسترسی پیدا کند تا بتواند نتیجه درست را اعلام کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار مجلس ، صحن علنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار