نمایندگان مجلس با الحاق دولت به موافقت نامه حمل و نقل بین المللی مواد غذایی فساد پذیر و تجهیزات خاص کاربردی موافقت کردند.

لایحه الحاق ایران به موافقت نامه حمل و نقل بین المللی مواد غذایی فسادپذیر تصویب شدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در صحن علنی امروز با لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به موافقت نامه حمل و نقل بین المللی مواد غذایی فسادپذیر و تجهیزات خاص، کاربردی برای این گونه جابجایی‌ها (مورخ ۱ سپتامبر ۱۹۷۰ میلادی برابر با ۱۰ شهریور ۱۳۴۹ هجری شمسی) با ۱۶۶ رأی موافق، ۶ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۰ نماینده حاضر در صحن و ۱۷۷ رأی مأخوذه موافقت کردند.

به موجب این مصوبه؛ به دولت جمهوری اسلامی ایران اجازه داده می‌شود به موافقت نامه حمل و نقل بین المللی مواد غذایی فسادپذیر و تجهیزات خاص کاربردی برای این گونه جابجایی‌ها به شرح پیوست مشتمل بر ۲۰ ماده، ۳ ضمیمه و ۶ پیوست ملحق گردد و اسناد الحاق را نزد امین اسناد موافقت نامه تودیع نماید.

همچنین به موجب تبصره یک این مصوبه؛ جمهوری اسلامی ایران طبق بند ۱ ماده ۱۶ موافقت نامه، خود را ملزم به ترتیبات موضوع بند‌های ۲ و ۳ ماده ۱۵ آن در خصوص ارجاع به داوری هر گونه اختلاف ناشی از تفسیر یا اجرای آن که از طریق مذاکره حل و فصل نشود، نمی‌داند. ارجاع اختلاف به داوری صرفا در صورت رضایت کلیه طرف‌های اختلاف و با رعایت اصل ۱۳۹ قانون اساسی ممکن می‌باشد.

دولت جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در هر مورد که ارجاع به داوری را برای حل و فصل هر اختلاف ناشی از تفسیر یا اجرای موافقت نامه به مصلحت بداند، با رعایت اصل ۱۳۹ قانون اساسی طبق قوانین مربوط اقدام نماید.

تبصره ۲ این مصوبه هم تصریح می‌کند؛ رعایت اصل ۷۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برای هر گونه اصلاح موافقت نامه موضوع ماده ۱۸ آن الزامی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار مجلس ، صحن علنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار