بر اساس گزارش‌ها، وزارت امور خارجه آمریکا حدود ۲۳۴ هزار دلار صرف سفر سال گذشته دونالد ترامپ به باشگاه گلف «ترن بری» در اسکاتلند کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، استیو لینک، بازرس کل وزارت امور خارجه آمریکا هفته گذشته در نامه‌ای به سه قانونگذار دموکرات اعلام کرد وزارت امور خارجه ۲۳۳ هزار و ۷۳۲ دلار صرف هتلها، اجاره خودرو‌ها و هزینه‌های جانبی سفر ترامپ به باشگاه گلف خود در «ترن بری» در تاریخ ۱۴ و ۱۵ ژوئیه سال گذشته کرده است.

این مبلغ هزینه‌هایی که وزارت امنیت میهن آمریکا برای سفر دو روزه ترامپ به «ترن بری» صرف کرده است را شامل نمی‌شود.

این اطلاعات یک سال پس از آن منتشر شده که الیزابت وارن، سناتور دموکرات ماساچوست، تام کارپر، سناتور دموکرات دلاویر و الایجا کامینگز، رئیس کمیته نظارتی مجلس نمایندگان آمریکا از وزارت امور خارجه درخواست کرده بودند هزینه‌های صرف شده برای این سفر دو روزه ترامپ به ترنبری را منتشر کند.

یک نفر به نمایندگی از این سه قانونگذار اعلام کرد: مالیات دهندگان آمریکایی نباید هزینه‌های گلف بازی‌های افراطی و بیش از حد دونالد ترامپ در خارج از آمریکا را بپردازند. مبلغ ۲۳۴ هزار دلاری که بوسیله وزارت امور خارجه آمریکا صرف شده، فقط بخشی از این هزینه‌ها برای سفر دو روزه ترامپ به اسکاتلند است.

این قانونگذاران همچنان در انتظار پاسخ وزارت امنیت میهن آمریکا درباره هزینه‌های صرف شده برای سفر سال گذشته ترامپ به «ترن بری» هستند. هنوز مشخص نیست وزارت امنیت میهن چه زمانی این جزئیات را منتشر خواهد کرد.

دونالد ترامپ در ژوئیه سال ۲۰۱۸ پیش از سفر به هلسینکی و پس از دیدار با ملکه الیزابت دوم در انگلیس، دو روز را در باشگاه گلف خود در اسکاتلند گذراند.

پیش از این هم گزارش شده بود سفر خرداد ماه دونالد ترامپ به ایرلند ۳.۶ میلیون دلار برای مالیات دهندگان آمریکایی هزینه به دنبال داشته است. گزارش «دیوان محاسبات آمریکا» که در ماه فوریه منتشر شد، نشان داد ۴ سفر دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۷ به عمارت اعیانی اش در مارالاگوی فلوریدا، ۱۳.۶ میلیون دلار برای مالیات‌دهندگان آمریکایی هزینه داشته است. بیشتر هزینه‌های این سفر‌های دونالد ترامپ باید صرف کارمندانی شود که قرار است رئیس جمهور آمریکا را همراهی کنند. تعداد این کارمندان در سفر‌های خارجی چندین برابر می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Sweden
ناشناس
۱۰:۳۶ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
عيب نداره از عربستان ميگيره همه رو
آخرین اخبار