معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: با توجه به اهمیت پیشگیری از بیماری‌های مشترک میان انسان و دام کشتارگاه‌های سنتی ساماندهی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مسعود امامی یگانه، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل در جلسه کمیته استانی هماهنگی امور کشتارگاه‌ها گفت: با توجه به اهمیت پیشگیری از بیماری‌های مشترک میان انسان و دام، همچنین جلوگیری از بیماری‌های واگیر دار، کشتارگاه‌های سنتی ساماندهی می‌شود.

وی افزود: در همین راستا، ساماندهی کشتارگاه‌های سنتی، و ایجاد کشتارگاه‌های صنعتی جدید در شهر‌های استان، اعم از شهر‌های گرمی و مشگین شهر آغاز شده، و در سایر شهر‌ها نیز ادامه می‌یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل بیان کرد: با توجه به تفاهم نامه‌ی منعقد شده در سال ۹۳، فی ما بین سازمان شهرداری‌ها و دهیاری ها، با سازمان دامپزشکی کشور، ایجاد سیستم مناسب برای کاهش تصدی گری دولت و شهرداری‌ها در جهت تسهیل شرایط، برای سرمایه گذاران بخش خصوصی در زمینه کشتار دام، امری ضروری است.

امامی یگانه ادامه داد: ضوابط سازمان دام پزشکی، می بایست در تمامی مراحل، اعم از کشتار، نگهداری، حمل و نقل و ارائه گوشت سال به مردم، انجام شود.

 وی تصریح کرد: رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی، می بایست با اقدامات فرهنگی، مردم را نسبت به خطرات ناشی از کشتار‌های سنتی آگاه سازند.

امامی یگانه در پایان جلسه، ضمن اشاره به اهمیت حمایت‌های قضایی در این بخش گفت: امیدواریم با ورود سرمایه گذاران به این بخش، شاهد تاسیس کشتارگاه‌های جدید در استان باشیم.

انتهای پیام/ح

ایجاد کشتارگاه‌های صنعتی جدید در اردبیل

برچسب ها: کشتارگاه ، دامپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار