معاون میراث فرهنگی استان قزوین از اجرای پروژه ساماندهی و مرمت بنای تاریخی، مذهبی امامزاده سلطان علاء‌الدین در۲۰ کیلومتری شمال غربی آوج خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، امیر ارجمند معاون میراث فرهنگی استان قزوین گفت: امامزاده سلطان علاء الدین واقع در۲۰ کیلومتری شمال غربی آوج روستای علاء الدین، از آثار ارزشمند مربوط به دوره صفویه است که به منظور حفاظت و نگهداری از این بنای تاریخی، مذهبی و جلوگیری از تخریب و وارد آمدن آسیب بیشتر به بخش‌های مختلف آن پروژه ساماندهی و مرمت این بنا از اواخر تیر ماه آغاز شده است.

ارجمند اظهار داشت: در پروژه مرمت این بنای تاریخی کارهایی، چون بازسازی کف سکو‌ها و پله‌های اطراف بنا شامل تخلیه بند‌های قدیمی و بندکشی مجدد و برچیدن بخش‌های آجری فرسوده سطوح عمومی و اصلاح و اجرای مجدد، بازبینی، پاکسازی و مرمت کانال‌های دفع رطوبت، ساخت و نصب پنجره‌ها مطابق با الگوی قدیمی، اصلاح ناودان‌ها و اجرای مجدد آن‌ها تحت نظارت کارشناسان مرمت در حال انجام است.

امامزاده سلطان علاء الدین در ۲۰ کیلومتری شمال غربی آوج و بر روی صفه‌ای به ارتفاع یک متر ساخته شده است، ایوان بلند ورودی با پوشش کاربندی به فضای داخل بقعه می‌رسد که پلان چلیپایی آن را چهار اتاق کوچک کامل می‌کند.

این بنا با شماره ۲۱۳۹ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ک

 اجرای پروژه ساماندهی و مرمت بنای تاریخی، مذهبی امامزاده سلطان علاء‌الدین

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار