مهم‌ترین حوادث قزوین امروز هفتم مرداد ماه سال ۹۸ را می‌توانید در بسته خبری بخوانید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سرهنگ آرش مرادی رییس پلیس آگاهی استان گفت: عوامل واحد گشت پلیس آگاهی استان حین گشت زنی در آزادراه قزوین - زنجان به یک دستگاه کامیون "ولوو" حامل ۱۴ راس گاو مشکوک شدند و آن را برای بررسی متوقف کردند.

سرهنگ مرادی افزود: در بررسی مدارک مشخص شد راننده و همراه وی فاقد مجوز حمل دام هستند.

رییس پلیس آگاهی استان با اشاره به اینکه دام قاچاق از استان‌های مرکزی به یکی از استان‌های غربی کشور بارگیری شده بود افزود: کارشناسان ارزش دام‌های قاچاق کشف شده را بالغ بر ۳ میلیارد ریال عنوان کردند.

به گفته او، ۲ نفر در این رابطه دستگیر شدند و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

*سارقان کابل برق در شهرستان البرز زمین گیر شدند

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت کابل‌های برق در سطح شهرستان البرز بررسی موضوع با تشکیل کارگروهی در این رابطه در دستور کار عوامل پلیس اگاهی شهرستان قرار گرفت.

سردار مهدی حاجیان افزود: پس از انجام تحقیقات فنی و اقدامات اطلاعاتی لازم با تلاش شبانه روزی عوامل پلیس آگاهی شهرستان در نهایت ۲ نفر از سارقان کابل‌های برق شناسایی و دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: در بازجویی‌های فنی ماموران متهمان به بزه ارتکابی شامل ۳۲ فقره سرقت کابل‌های برق هوایی که بر اساس نظر کارشناسان ارزش تقریبی آن ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شده، اعتراف کردند.

سردار حاجیان گفت: متهمان پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

*اجرای طرح مقابله با استفاده نکردن از کمربند ایمنی

رئیس پلیس راه استان از اجرای طرح تشدید اقدامات کنترلی درباره استفاده نکردن سرنشینان وسایل نقلیه از کمربند ایمنی در سطح محور های مواصلاتی استان خبر داد.

سرهنگ نصراله بیگلری رئیس پلیس راه استان گفت : طرح تشدید اقدامات کنترلی درباره استفاده نکردن از کمربند ایمنی از فردا هشتم مرداد ماه به صورت همزمان در کلیه استان های کشور اجرایی خواهد شد.

سرهنگ بیگلری افزود:ماموران پلیس راه و راهور در صورت مشاهده خودروهایی که راننده و یا سرنشینان آن از کمربند ایمنی استفاده نکرده اند برابر ماده 19 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی اقدام به اعمال قانون خواهند کرد.

رئیس پلیس راه استان خاطر نشان کرد: بخش عظیمی از آمار متوفیان تصادفات رانندگی ناشی از عدم استفاده از کمربند ایمنی است و در این خصوص ماموران پلیس راه بدون اغماض با تخلف مذکور برخورد قانونی را به عمل خواهند آورد.

سرهنگ بیگلری از رانندگان خواست: با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی ،فرهنگ رانندگی سالم و ایمن را در جامعه نهادینه و آن را به نسل های آینده انتقال و همکاری و مشارکت خود را با پلیس در ارتقاء امنیت بیش از پیش بیشتر کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار