رئیس ستاد دیه استان همدان از آزادی ۴۹ زندانی مهریه در همدان خبر داد.

آزادی بیش از ۴۰ زندانی مهریه در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، یدالله روحانی‌منش رئیس ستاد دیه استان همدان، با بیان اینکه هم اکنون ۲۶ زندانی مهریه در زندان‌های استان وجود دارد افزود: به دستور اخیر رئیس قوه قضاییه مبنی بر تسهیل در آزادی زندانیان مهریه از اردیبهشت ماه سال جاری روند خوبی را در آزادی زندانیان در همدان داشته‌ایم.

وی با تاکید به اینکه تنها زندانیانی شامل این دستور می‌شوند که به دلیل مهریه در زندان هستند گفت: زندانیانی که در کنار مهریه سایر جرائم دیگری را در پرونده خود دارا باشند شامل این دستور نخواهند شد.

رئیس ستاد دیه استان همدان بیان کرد: در گذشته برای پرداخت مهریه اصل بر تمکن مالی بود، اما در حال حاضر طبق قوانین جدید بر اعسار زوج شناخته شده بوده مگر اینکه زوجه خلاف آن را در دادگاه اثبات کند.

وی بیان کرد: قبل از ابلاغ دستور رئیس قوه قضاییه، ۷۵ نفر در زندان‌های استان تنها به علت عدم توانایی در پرداخت مهریه حضور داشتند، اما از اردیبهشت ماه سال‌جاری تاکنون براساس دستورات رئیس قوه قضاییه ۴۹ نفر آزاد شده و در حال حاضر تنها ۲۶ نفر به‌دلیل عدم پرداخت مهریه در زندان به سر می‌برند.

روحانی‌منش با بیان اینکه پرونده ۲۶ زندانی مهریه نیز به زودی مشخص و آن‌ها نیز آزاد می‌شوند در ادامه به شرایط سایر زندانیان جرائم غیرعمد اشاره کرد و افزود: درحال حاضر ۲۹۵ نفر به علت جرائم غیرعمد در زندان‌های استان زندانی هستند.
انتهای پیام/ج

بیش از ۴۰ زندانی مهریه در همدان ازاد شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.