نماینده مردم میاندوآب در مجلس گفت: آماری ارائه نشده که امسال و سال‌های گذشته با چند قاضی برخورد شده و از نظر شفافیت برای رفتار قضات چه اقداماتی و احکامی صادره شده است.


آماری درباره میزان برخورد با قضات اعلام نشده/ سرنوشت بابک زنجانی به قصه هزار و یک شب تبدیل شده استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جهانبخش محبی‌نیا نماینده مردم میاندوآب در صحن علنی نوبت عصر امروز مجلس و در طرح سوال خود از آوایی وزیر دادگستری درباره اقدامات قوه قضائیه در مبارزه با فساد‌های کلان در کشور، گفت: قانون اساسی مجموعه گرانبهایی است که زمینه آن مجاهدت یک صد و چند ساله ملت ایران برای آزادی و استقلال است و هر فصل آن به طور میانگین به خون ۱۸ هزار شهید آغشته شده است.

وی افزود: امیدواریم با ریاست حجت الاسلام رئیسی در قوه قضائیه و مراقبت و پرهیز از تبلیغات، نگاه منطقه‌ای و تعجیل اقدامات خود را به پیش ببرد.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس با اشاره به اینکه آوایی وزیر دادگستری مسئولیت مستقیم در حوزه کاری خود دارد، بیان کرد: براساس اصل ۶۰ قانون اساسی وزیر دادگستری مسئول تمام مسائل مربوط به روابط با قوای مجریه و مقننه است و جفای بزرگی به قانون اساسی است که برخی اعلام می‌کنند، وزارت دادگستری منصبی تشریفاتی است.

محبی نیاز ضمن ابراز امیدواری برای زمینه سازی نسبت به استخدام قضات عادل و شایسته در جهت تامین عدالت و آزادی گفت: متاسفانه آماری ارائه نشده که امسال و سال‌های گذشته با چند قاضی برخورد شده است و از نظر شفافیت و سالم سازی برای رفتار قضات چه اقداماتی صورت گرفته و نتیجه احکام صادره چه بوده است.

وی با اشاره به اینکه برای مبارزه با فساد چند فقره پرونده در قوه قضائیه تشکیل شده است، ادامه داد: آقای آوایی انسانی مومن، پاک و انقلابی است، اما ایشان در یک سال گذشته نگفته‌اند که پرونده‌های کلان مفاسد اقتصادی و اخلال در نظام اقتصادی چند فقره بوده و میزان اعاده اموال به بیت‌المال چقدر بوده است.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس با بیان اینکه حرارت فساد باید با هوشیاری قوه قضائیه تعدیل شود بیان کرد: امیدوارم بدخواهان از فضای بازی که در کشور وجود دارد سوء استفاده نکنند و مخاطبین ما هم به جای مقاومت به فکر این باشند که جمهوری اسلامی فضایی به وجود آوردیم که برای بقای اسلام و نظام مفید باشد.

محبی‌نیا همچنین اظهار کرد: در اصل ۱۵۸ قانون اساسی وظایف رئیس قوه قضائیه بیان شده و خارج از این همه در حیطه کاری وزیر دادگستری است و سوال ما این است که بابک زنجانی چه سرنوشتی پیدا کرده است؟ سرنوشت او به قصه هزار و یک شب تبدیل شده است. خدا به بچه‌های خراسان (دادگستری) خیر بدهد که پرونده شاندیز را به جایی رساندند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار