متخلفان کت زنی درختان جنگلی در شهرستان جهرم تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا عرب شیبانی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جهرم گفت:  براساس گزارش‌های مردمی مبنی بهره برداری غیر مجاز شیره سقز از درختان بنه، نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی به منطقه مذبور اعزام شدند.

وی افزود: متخلفان در ارتفاعات دو هزار و ۴۵۰ متری در ارتفاعات منطقه جنوبی کوه گر در اطراف روستای باغ گر شهرستان جهرم اقدام به کت زنی (زخمی کردن) درختان بنه جهت برداشت سقز کرده و پس از این اقدام از منطقه متواری شده اند.

عرب شیبانی تصریح کرد: پس از شناسایی درختان آسیب دیده، کاسه‌های گلی نصب شده معدوم و اقدامات لازم برای تیمار این درختان آغاز شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جهرم افزود: در حال حاضر هماهنگی‌های لازم با دستگاه قضایی برای جلوگیری از ورود مجدد آن‌ها به این منطقه انجام و تدابیر ویژه‌ای نیز برای شناسایی و دستگیری این افراد در نظر گرفته شده است.

عرب شیبانی با اشاره به ممنوعیت برداشت و بهره‎ برداری از درختان بنه جهت استحصال شیره سقز در سراسر استان فارس بیان کرد: با طرح دعوی کیفری در مراجع قضایی برای مجازات این افراد، تلاش برای دستگیری آن‌ها کماکان ادامه داشته و در صورت شناسایی هویت این اشخاص بر اساس موازین قانونی و بدون اغماض با آنان برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه تیغ زدن بر تنه و صمغ گیری باعث نابودی درختان ارزشمند و کهنسال جنگلی می‌شود اظهار داشت: بر اساس ماد ه ۴۶ قانون حفاظت و بهره برد اری از جنگل‌ها و مراتع «کت زد ن و یا روشن کرد ن آتش د ر تنه د رختان جنگلی» جرم و متخلفان علاوه بر پرداخت جریمه نقد‌ی به حبس تأد یبی از سه ماه تا یک سال نیز محکوم خواهند شد.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیر قانونی توسط افراد متخلف، مراتب را از طریق تلفن ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.
انتهای پیام/م 

تلاش متخلفان کت زنی درختان جنگلی شهرستان جهرم ناکام ماند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.