۲۲۷ دستگاه خودروی وارداتی به منطقه آزاد اروند مدت ۱۸ ماه است که در گمرک این منطقه متوقف شده و اجازه ترخیص به آنها داده نمی شود.

تکلیف ۲۲۷ دستگاه خودروی وارداتی به منطقه آزاد اروند چه شد؟ به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،  این خودرو‌های وارداتی از سال ۱۳۹۶ تاکنون در پارکینگ گمرک منطقه آزاد اروند دپو شده و مالکان آن‌ها طی این مدت بار‌ها برای ترخیص خودروی خود اقدام کرده اما  تاکنون نتیجه‌ای در بر نداشته و خودرو‌های مذکور به دلیل نگهداری در شرایط نامناسب در زیر نور آفتاب، باران و هوای شرجی منطقه دچار آسیب شده اند.

  نماینده مالکان خودرو‌های توقیف شده  گفت: خودرو‌های وارد شده به گمرک مناطق آزاد اروند ۱۸ ماه است در پارکینگ بندر و دریانوردی خرمشهر خاک می‌خورند.

 معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند در این خصوص گفت:خودرو‌های بالای ۲ هزار و۵۰۰ سی سی مشمول قانون ماده ۱۱ صادرات و واردات می‌شوند و در صورتی که گمرک ایران این قانون را لحاظ کند تمام خودرو‌ها ترخیص می‌شوند، اما متاسفانه گمرک حاضر به اعمال این قانون نیست.

بر اساس قانون ماده ۱۱ کالا‌هایی که ۶۰ روز پس از ممنوعیت یا محدودیت توسط قانون گذار یا هیات دولت روی کشتی یا در بندر بمانند می‌توانند ترخیص شود.

سید علی موسوی گفت: حدود ۲۲۷ خودروی بالای۲ هزار و۵۰۰ سی سی (تویوتا، هیونداو...) اواخر سال ۹۶ در گمرک دپو شدند که از این تعداد ۷۴ دستگاه خودرو به سفارش آمریکا بوده ضمن اینکه ۱۵۳ خودرو نیز بالای ۲۵۰۰ سی سی هستند.

او اظهار داشت:بر اساس مصوبه دی‌ماه سال ۹۶ ورود خودرو‌های بالای ۲ هزار و۵۰۰ سی سی و نیز ورود خودرو‌های آمریکایی به کشور ممنوع شد در نتیجه این خودرو‌ها درگیر مصوبات شدند و در گمرک ماندند.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند گفت: در این زمینه حدود ۲۵ مکاتبه با پلیس راهور، معاون حقوقی و پارلمانی رئیس جمهور، گمرکات کشور و وزیر صمت انجام شده، اما همچنان مشکل حل نشده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/س

ترخیص خودرو از گمرک مطالبه بی نتیجه مالکان خودروهای اروندی

 

 

برچسب ها: گمرک ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.