مدیرعامل شرکت گاز قم گفت:در حال حاضر ۶ شهر قم دارای شبکه گازرسانی است و از ۱۵۶ روستایی که قابلیت گازرسانی دارد،۱۳۶ روستا از نعمت گاز بهره مند می‌باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛علیرضا نصیری مدیرعامل شرکت گاز قم گفت: در حال حاضر ۶ شهر این استان دارای شبکه گازرسانی است و از ۱۵۶ روستایی که قابلیت گازرسانی دارد، ۱۳۶ روستا از نعمت گاز بهره مند می‌باشد.

وی اضافه کرد: در ۲۳ روستا نیز در حال اجرای طرح گازرسانی هستیم که امیدواریم همزمان با دهه فجر امسال ساکنان این روستا‌ها از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

مدیرعامل شرکت گاز قم ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا سال ۹۹، ۶ روستای باقی مانده که شرایط گازرسانی دارند، نیز از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

نصیری گفت: بر اساس مقرراتی که در راستای سیاست‌های وزارت نفت ابلاغ شده، روستا‌هایی که بیش از ۲۰ خانوار ساکن داشته باشد و میزان هزینه نصب انشعاب آن‌ها از جمله خطوط انتقال گاز، خطوط تغذیه گاز، شبکه‌های توزیع و نصب علمک، بیش از ۱۲۰ میلیون ریال نشود، گازرسانی می‌شوند.

وی افزود: روستا‌هایی که در مسیر طرح گازرسانی قرار دارند، حتی اگر شرایط بهره مندی از گاز را نداشته باشند، با مساعدت شرکت گاز از این انرژی بهره مند می‌شوند.

به گفته وی، با اتمام طرح‌های گازرسانی در دست اقدام در روستا‌های قاهان، پیش بینی می‌شود تا پایان امسال تعداد مشترکان به ۴۳۰ هزار افزایش یابد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۷ جایگاه سی ان جی در استان قم فعال است که ۳۰ جایگاه در شهر قم و هفت جایگاه نیز در شهر‌های اطراف قرار دارد.

نصیری یادآورشد: در حال حاضر ۴۰۰ هزار مشترک گاز در استان قم وجود دارد که ۳۷۵ هزار مشترک در بخش خانگی، چهار هزار مشترک در بخش صنعتی، ۲ هزار و ۵۰۰ و سایر مشترک‌ها نیز در بخش‌های عمومی و آموزشی هستند.

انتها ی پیام/ح

۹۴ درصد جمعیت قم از نعمت گاز بهره‌مند هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار