مازندران آمادگی امضای سه تفاهم نامه خواهرخواندگی با محوریت گردشگری، صنعتی و کشاورزی بین استان مازندران و شهر‌های مختلف اتریش را دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،احمد حسین زادگان استاندار مازندران در نشست مشترک اقتصادی گردشگری با سفیر اتریش که در شهرستان رامسر برگزار شد رامسر را محور گردشگری، آمل را محور صنعتی و یکی از شهر‌های شرق مازندران با محوریت گردشگری به سفیر اتریش جهت عقد تفاهم نامه خواهرخواندگی پیشنهاد داد.

وی با اشاره به اینکه رامسر را شهر جهانی میشناسیم و اگر بخواهیم در کشور شهری نمونه در حوزه گردشگری معرفی کنیم شهرستان رامسر است گفت: مازندران استانی ساحلی است که ۱۵ محصول نخست کشور را تامین میکند.

وی افزود: وجود خطوط ریلی، فرودگاه‌ها و بنادر فعال در این استان راه ارتباطی مناسبی برای تبادلات اقتصادی و گردشگری است.

حسین زادگان گفت: در شرق استان مازندران مباحث کشاورزی و در غرب این استان مباحث گردشگری و طبیعت گردی دارای ظرفیت‌های زیادی است.

وی افزود: قدمت جنگل‌های هیرکانی این استان قدمتی ۵۰ میلیون ساله دارد که از ۱۲ قطعه که اخیرا ثبت یونسکو شده است ۶ نقطه آن در مازندران است.

استاندار مازندران در کنار مباحث علمی و اقتصادی، تبادلات گردشگری را مهم‌ترین مبحث این نشست دانست و گفت: رفع مشکلات روادید باید بطور جد پیگیری شود.

وی افزود: در حوزه صنعت حدود ۴ هزار صنایع متوسط و کوچک در استان مازندران وجود دارد که با نوع صادرات و مختصات اتریش نزدیک است و میتواند در انتقال تکنولوژی موثر واقع شود.

استاندار مازندران مشکلات برجام و اقدامات آمریکا را یکی از مشکلات ارتباطی دانست که تهاتر را اقدامی مناسب جهت خروج از موانع دانست.

وی در استعداد‌ها و زیرساخت‌های ورزشی بسیار موفق است که میتواند یکی از مشترکات در این ارتباط و تبادلات باشد.

حسین زادگان وجود مرکز کنوانسیون دائمی تالاب‌ها در رامسر را یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های زیست محیطی دانست و گفت: آمادگی امضای سه تفاهم نامه خواهر با محوریت گردشگری، صنعتی و کشاورزی بین استان مازندران و شهر‌های مختلف اتریش هستیم.

استاندار مازندران در پایان از ارتباطات و مواضع خوب کشور اتریش در مقاطع مختلف از کشور ایران و همچنین از توئیت سفیر اتریش در حمایت از سیل زدگان مازندران قدردانی کرد.
انتهای پیام/س
 

پیشنهاد استاندار مازندران به سفیر اتریش برای انعقاد تفاهم نامه خواهرخواندگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.