معاون آینده سازان بنیاد ملی نخبگان گفت: اگر بتوانیم قل و زنجیر افتاده به دست و پای جوانان و نخبگان کشور را باز کنیم٬ شاهد رشد و ارتقای ایران در بسیاری زمینه‌ها خواهیم بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حسن سالاریه معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان امروز در آئین تکریم و معارفه مدیر جدید بنیاد نخبگان خراسان‌شمالی اظهار داشت: بنیاد ملی نخبگان ۱۴ سال است که با ابتکار مقام معطم رهبری تشکیل شده است. این بنیاد در سال‌های اولیه به دستورالعمل‌های خود دست یافت و ساختار هویتی بنیاد به خوبی شکل گرفت.

وی در ادامه افزود: در چهار سال اول تاسیس بنیاد، تعاریف مربوط به نخبه دچار مشکل بود که در اوایل سال ۹۰ با ارائه سند بنیادین بسیاری از این مشکلات نیز مرتفع شد.

معاون آینده سازان بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه در بسیاری از نقاط دنیا در ساختار اجتماعی کشور‌ها نخبگان قشر شناخته شده‌ای هستند٬ تصریح کرد: برنامه‌های ویژه و کاربردی فراوانی در کشور‌های مختلف برای رشد و ارتقای نخبگان و در نهایت تبدیل شدن آن‌ها به ستارگان اجتماعی برگزار می‌شود، اما این معضل در کشورما قدری نیاز به توجه بیشتر دارد.

سالاریه عنوان داشت: در کشوری هستیم که از لحاظ انرژی و منابع زیر زمینی اول و دوم هستیم، اما در رنکینگ‌های بین المللی نخبگانی رتبه خوبی نداریم. اگر بتوانیم قل و زنجیر افتاده به دست و پای جوانان و نخبگان کشور را باز کنیم٬ شاهد رشد و ارتقای ایران در بسیاری زمینه‌ها خواهیم بود. در مقابل این موضوع هم این است که نباید نخبگان را متوقع به بار آورد.

وی در خصوص اهداف بنیاد ملی نخبگان گفت: هدف بنیاد٬ ریل گذاری، ایجاد انگیزه و به خط کردن دستگاه‌های کشور برای استفاده از استعداد‌های برتر و در نهایت اثر بخشی و تکریم و الگوسازی نخبگان است. شناسایی برترین‌های علمی و آموزشی و آموزش مسئولیت پذیری به انان از دیگر اهداف بنیاد است.

معاون آینده سازان بنیاد ملی نخبگان در پایان خاطرنشان کرد: برخی می‌گویند چرا نخبگان را به اردو‌های جهادی می‌برید. ورود نخبگان به اردو‌های جهادی آنان را با مشکلات و ضعف‌های کشور آشنا می‌کند و بسیار تاثیرگذار است.

انتهای پیام/ ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.