علی فتحی با تأکید بر لزوم گسترش مهارت‌آموزی در جامعه گفت: ۸۹ درصد از دوره‌های مهارت‌آموزی اداره فنی و حرفه‌ای این شهرستان در مناطق روستایی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علی فتحی رئیس فنی و حرفه‌ای میامی بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون دوره‌های آموزشی مهارتی در میامی ۴۷ هزار و ۱۰۹ نفر ساعت برگزارشده است، گفت: ۸۹ درصد از دوره‌های مهارت‌آموزی این شهرستان در مناطق روستایی میامی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه ۴۴۱ نفر در این دوره‌های مهارت‌آموزی مهارتی را فراگیری کردند، افزود: سال گذشته ۲۱۹ هزار نفر ساعت دوره‌های آموزش مهارتی در میامی برگزار شد و در این مدت یک هزار و ۲۰۰ نفر در این شهرستان مهارتی را فراگیری کردند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای میامی با تأکید بر لزوم اجرایی شدن طرح «هر جوان یک مهارت» بیان کرد: این طرح با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین آموزش‌وپرورش و سازمان فنی و حرفه‌ای در سطح مدارس ویژه دانش‌آموزان در میامی اجرایی شد.

فتحی با اشاره به اجرای طرح‌های «ایران مهارت» ویژه دانش‌آموزان دوره اول و «هر دانش‌آموز یک مهارت» ویژه دانش‌آموزان دوره دوم در مدارس میامی، خاطرنشان کرد: این دوره‌های مهارت‌آموزی در رشته‌های مختلف ازجمله خیاطی، شیرینی‌پزی، سرمه‌دوز دستی و سنتی، تولید چندرسانه‌ای و برق ساختمان برگزار شد.

وی همچنین اضافه کرد: آموزش‌های مهارتی در رشته‌های برق صنعتی و تابلو برقی، تعمیر لوازم‌خانگی، تعمیرکار برق خودرو، تعمیرکار اتومبیل‌های بنزینی پرواربندی و پرورش بلدرچین نیز از دیگر دوره‌هایی است که در راستای اجرای طرح مهارت‌آموزی در سطح شهرستان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ح

انعقاد تفاهم‌نامه بین آموزش‌وپرورش و سازمان فنی و حرفه‌ای

برچسب ها: جوانان ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.