رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور درباره اقدامات این پلیس برای سفر حجاج ایرانی به سرزمین وحی توضیحاتی داد.

اعزام ۶۸ هزار و ۱۳۹ حاجی ایرانی به سرزمین وحی تا امروز/ کاهش ۵۰ درصدی حمل موادمخدر به وسیله حاجیانسردار حسن مهری رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اقدامات پلیس فرودگاه کشور برای سفر حجاج ایرانی به سرزمین وحی، گفت: در سفر حج امسال ۱۹ ایستگاه پروازی داشتیم که زائران از استان‌های کرمان، مازندران، گیلان، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، یزد، بوشهر، هرمزگان، گلستان و خراسان جنوبی به سرزمین وحی اعزام شدند.

او افزود: اعزام زائران از استان‌های همدان، آذربایجان غربی و اصفهان به سرزمین وحی در حال انجام است و تا ساعت ۲۴ بامداد امروز ۶۸ هزار و ۱۳۹ زائر ایرانی برای انجام اعمال حج به کشور عربستان اعزام شدند.

سردار مهری تصریح کرد: ۳۴ هزار و ۴۵۹ نفر از حجاج مرد و ۳۳ هزار و ۶۸۰ نفر از حجاج نیز خانم هستند که در قالب ۲۷۷ پرواز برای انجام اعمال حج  به عربستان سفر کردند.

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه امسال وضعیت خروج موادمخدر توسط برخی از حجاج روند مثبت و کاهشی را داشته است، گفت: امسال با در نظر گرفتن تمهیدات ویژه پلیس فرودگاه‌های کشور مبنی بر نظارت بر زائران بابت انتقال موادمخدر و خروج آن از کشور، شاهد کاهش بیش از ۵۰ درصدی انتقال موادمخدر به وسیله زائران نسبت به پارسال بودیم.


بیشتر بخوانید: توضیحات پلیس درباره تشکیل پرونده قضائی برای زائران


به گفته سردار مهری سال‌های گذشته درخصوص انتقال موادمخدر به صورت گرمی به وسیله زائران دستگیری‌هایی داشتیم که با برگزاری کلاس‌های توجیهی برای زائران و گوشزد کردن موارد به آن‌ها دستگیری‌های ما نسبت به گذشته کاهش ۸۰ درصدی داشته است که این نشان دهنده همکاری حجاج با پلیس فرودگاه و عمل کردن آن‌ها به توصیه‌های پیشگیرانه است.

انتهای پیام/

برچسب ها: پلیس فرودگاه ، حج 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار