امسال سطح زیر کشت گیاهان دارویی در چهارمحال و بختیاری به یک هزار هکتار رسید.

افزایش سطح زیر کشت گیاهان دارویی در چهارمحال و بختیاریبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ابراهیم شیرانی مدیر باغبانی اداره کل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال سطح زیر کشت گیاهان دارویی در این استان به یک هزار هکتار رسیده است که این میزان نسبت به دو سال گذشته با رشد دو برابری همراه بود.

او افزود: سطح زیر کشت محصول گل محمدی در دوسال گذشته ۲۵۰ هکتار بود که امسال این میزان به ۶۵۰ هکتار افزایش یافته است.

شیرانی اضافه کرد: با توجه به کاهش آب سفره‌های زیرزمینی و بروز کم آبی، با رویکرد سیاست تغییر الگوی کشت در استان و ترغیب کشاورزان به تولید محصولات کم آب بر، برداشت محصول گل محمدی، زعفران و موسیر نسبت به پارسال ۱۵ درصد افزایش یافت.

او از تهیه و تدوین سند توسعه گیاهان دارویی در این استان در دولت دوازدهم خبر داد و گفت: توسعه کشت و تولید انبوه گیاهان دارویی از مهمترین اهداف این سند راهبردی است.

شیرانی با بیان اینکه هر هکتار از اراضی گیاهان دارویی برای ۲ تا ۳ نفر شغل مستقیم ایجاد می‌کند ادامه داد: اگر چه اشتغالزایی در این حوزه به صورت فصلی و مقطعی است، اما با درآمدزایی بالا و توجیه پذیری اقتصادی همراه می‌باشد.

او افزود: در چهارمحال و بختیاری سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلاتی تولید می‌شود و سطح زیرکشت استان ۲۷۰ هزار هکتار با ۶۶ هزار بهره بردار است.

انتهای پیام/ف

تولید سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.