پتانسیل جهاد دانشگاهی در شرایط تحریم غنیمت است

نماینده مردم تربت حیدریه، مه‌ولات و زاوه در مجلس گفت:جهاد دانشگاهی توانسته با تلفیق مدیریت جهادی و علم و فناوری نقش تعیین کننده‌ای را در حوزه اتکا به منابع داخلی ایفا کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سعید باستانی نماینده مردم تربت حیدریه، مه‌ولات و زاوه گفت:برای تبدیل منابع طبیعی کشور به ثروت باید علم و فناوری، جایگاه ویژه‌ای داشته باشد و جهاد دانشگاهی در کشور که بر اساس منابع داخلی‌اش فعالیت می‌کند، در این مهم نقش بسزایی دارد.

او تصریح کرد: در شرایط تحریم، فرصت مغتنمی است که باید از پتانسیل جهاددانشگاهی که جایگاه ویژه‌ای در بخش علم و فناوری کشور دارد، استفاده نمود، اما متاسفانه با توجه به ایراد ساختاری در کشور، دولت‌ها در استفاده از نهاد‌هایی نظیر جهاددانشگاهی برای کمک به حل مشکلات، سلیقه‌ای عمل می‌کنند.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه‌ولات و زاوه گفت: ساختار داخلی کشور از نقش تعیین کننده دستگاه‌هایی مانند جهاددانشگاهی محروم است که به این مورد در بسیاری از کشور‌ها توجه ویژه‌ای شده است با این تفاوت که در ساختار‌های کشورمان به نقش جهاددانشگاهی به عنوان یک اتاق فکر توجه ویژه‌ای نشده است.

انتهای پیام//ر. س
 


سلیقه‌ای عمل کردن در استفاده از پتانسیل جهاد دانشگاهی در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.