مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سد خداآفرین در این استان آماده بهره‌برداری است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، غفارزاده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی طول کانال اصلی آبیاری و زهکشی این پروژه را ۵۲ کیلومتر و ظرفیت آن را ۷۲ مترمکعب در ثانیه اعلام و اضافه کرد: در اولویت اول ۵ هزار و ۲۹۰ هکتار از این اراضی در دست اجرا است که ۹ ایستگاه پمپاژ ثانویه روی کانال اصلی، فشار مورد نیاز شبکه آبیاری تحت فشار را تامین می‌کند.

وی افزود: هم اکنون در آذربایجان شرقی آبیاری دو هزار هکتار از اراضی ۶ روستا در بخش گرمادوز شهرستان خداآفرین با استفاده از ۶ ایستگاه پمپاژ آماده بهره‌برداری است.

غفارزاده بهره‌برداری از شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سد خداآفرین را از جمله پروژه‌های آماده بهره برداری در جریان سفر ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی برشمرد که به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های آبیاری و زهکشی کشور در استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل در حال اجراست.

وی ادامه داد: تامین آب مورد نیاز ۱۲ هزار هکتار از اراضی توسعه آذربایجان‌شرقی و تولید بیش از ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و جلوگیری از مهاجرت و ایجاد اشتغال برای بیش از ۱۲ هزار نفر از مهم‌ترین اهداف این طرح به شمار می‌رود.

غفارزاده یادآوری کرد: با بهره‌برداری از پروزه فوق ۱۶ هزار تن محصولات کشاورزی تولید و برای ۲۰۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد که برای اجرای آن ۳۰۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی گفت: با بهره‌برداری از شبکه آبیاری و زهکشی اراضی بخش گرمادوز شهرستان خداآفرین که با هدف تأمین ۲۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی انجام می‌شود، اشتغال‌زایی، رونق محصول، کاهش مهاجرت و تثبیت جمعیت را شاهد خواهیم بود.

 

انتهای پیام/ش

ایجاد شغل برای ۲۰۰۰ نفر با بهره برداری از شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سد خداآفرین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.