رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد گفت: رکود حاکم و نبود خریدار در بازار از دلایل مهم توقف بازار آهن و فولاد است.

حمیدرضا رستگار رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد در گفت وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره علل توقف خرید و فروش فولاد گفت: رکود حاکم و نبود خریدار در بازار از دلایل مهم توقف بازار آهن و فولاد است.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد اظهار کرد: باتوجه به اینکه حجم تولیدات کشور بیشتر از مصرف است، باید فضایی برای فروش حجم مازاد تولید ایجاد شود.


بیشتر بخوانید: برنامه جامعی برای فولاد نداریم/ درخواست فولاد از وزارت صمت برای تشکیل اتاق فکر 


رستگار ادامه داد: زمانی بازار تنظیم می شود که هم مصرف کننده و هم صادرات حفظ شود. اگر بازار از این سیستم خارج شود باعث تعطیلی بسیاری از واحد های تولیدی و فراری دادن  سرمایه گذاران می شویم.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد یادآوری کرد: متاسفانه  بسیاری از افراد هستند که خود را متولی این حوزه می‌دانند اما خارج از چارچوب عمل کرده و باعث ایجاد توقف در بازار می‌شوند.

رستگار با بیان اینکه قیمت میلگرد ۴۱۰۰ تا ۴۲۰۰ تومان در بازار است، تصریح کرد: بازار فروشندگان نسبت به گذشته، ۱۳۰۰ تومان متضرر شده است.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد، با بیان اینکه ما نه در گرانی و نه در ارزانی آهن دخالتی نداریم، گفت: آهن فروشان بلاتکلیف‌تر از دیروز هستند و هیچ تدبیری برای آن‌ها اتخاذ نمی‌شود.

رستگار در پایان گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل تسهیل فضای کسب و کار،  طراحی و تنظیم مناسبات مالی و اقتصادی به صورت حرفه‌ای است و این موضوع نیازمند تدبیر و برنامه‌ریزی جدی در این امور است و ما چاره‌ای نداریم جز آنکه از قوانین اطلاعات کافی داشته باشیم و جهت جلوگیری از مشکلات آتی چاره اندیشی کنیم.

گفت‌وگو از سحر آرام

انتهای پیام/

ما نه در گرانی و نه در ارزانی آهن دخالتی نداریم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۸:۲۶ ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
تیراهن 14 رو از سیصد بردید یک میلیون یادتونه .ایشالله دوباره برسه سیصد اهن رو اینقدر برای هموطنانتون گرون کردید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
کی دیگه میتونه خونه بسازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
اینا به گرونی عادت کردن میلگرد از ۲۵۰۰ رفت تا ۷۰۰۰تومن کسی نبود از سود ۳۰۰درصدی حرف بزنه حالا به گفته خودشون ۳۰درصد ارزون شده ماتم گرفتن که ما داریم ضرر میدیم
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۸:۵۳ ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
اینا چطوری اسمشون گذاشتن کارشناس یا تو فکر واردات یا صادرات. خوب ساده تر از این حرفاست تازه یجا خوندم یکی گفته بود سنگ آهن صادر کنیم. راهش رونق تو صنعت اهن پایه اصلی صنعت، البته نه ساختمان چون ساختمان شما نمیتونی صادر کنی، با رونق صنعت و بعد صادرات ارزش افزوده بالاتر ایجاد اشتغال و خیلیا چیزای دیگه داری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۱۰ مرداد ۱۳۹۸
میلگرد در بازارازاد۶۵۰۰هست سیمان۱۵تومان و اجردونه ای۶۵۰اون وقت وزیر میاد از ارزانی دم میزنه کجا ارزون میدن تا ماهم بریم بخریم
آخرین اخبار