مدیرکل گمرک استان اصفهان گفت:صادرات کالا در چهار ماهه امسال از گمرک اصفهان به خارج از کشور بیش از دو و نیم برابر افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول کوهستانی پزوه مدیرکل گمرک اصفهان گفت: دراین مدت بیش از دو میلیون و ۴۵۲ هزار تن کالا به ارزش بیش از دو میلیارد دلار از گمرک استان اصفهان به مقصد ۷۷ کشور جهان صادر شده است.

رسول کوهستانی پزوه افزود: امسال در گمرک اصفهان بیش از هزار و ۱۹۹ میلیارد و ۶۰۳ میلیون ریال در آمد کسب و به خزانه واریز شده که درمقایسه با مدت مشابه پارسال ۸۸ درصد رشد داشته است.

او باتوجه به جایگاه راهبردی اصفهان و شاهراه حیاتی این استان در زمینه حمل و نقل و تجارت گفت: وجود قطب‌های صنعتی ازجمله فولاد، منسوجات، هواپیماسازی، لوازم خانگی، رنگ سازی و صنایع نظامی از عوامل اهمیت جایگاه گمرک اصفهان است.

مدیرکل گمرک استان اصفهان، عمده کالا‌های صادراتی از استان اصفهان را آهن و فولاد، محصولات پتروشیمی، محصولات شیمی آلی و فرش برشمرد و افزود: مهمترین کشور‌های مقصد کالا‌های صادراتی استان اصفهان عراق، چین، افغانستان، پاکستان و امارات متحده عربی است.

رسول کوهستانی پزوه گفت: چهارماهه امسال ۳۹ هزار و ۴۵۱ تن کالا به ارزش ۱۶۹ میلیون و ۷۶۴ هزار دلار به گمرک اصفهان وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۸۲ درصد و از نظر ارزش ۶۵ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/م

 

عملکرد چهار ماهه گمرک استان اصفهان

برچسب ها: گمرک ، اخباراقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.