هپاتیت B و C مهمترین عوامل ایجاد کننده سرطان کبد هستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محسن آذری پور معاون فنی مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: هپاتیت B و C مهمترین عوامل ایجاد کننده سرطان کبد هستند.

او با اشاره به اینکه هپاتیت‌های B و C قابل پیشگیری هستند و واکسیناسیون هپاتیت B باعث ایمنی و پیشگیری از ابتلا از بیماری می‌شود افزود: آزمایش به موقع هپاتیت باعث درمان به موقع و پیشگیری از پیشرفت بیماری و سرطان کبد خواهد شد.

آذری پور ادامه داد: با درمان به موقع و مناسب این بیماری می‌توان از عوارض تهدید کننده حیات، یعنی سیروز و سرطان کبد جلوگیری کرد.

او ارتباط جنسی را یکی از راه‌های انتقال هپاتیت B و C بیان و اضافه کرد: اگر نتیجه آزمایش هپاتیت مثبت باشد، نیاز به درمان دارد و نباید درمان آن را به تأخیر انداخت.

آذری پور با بیان اینکه سه ماه درمان می‌تواند باعث بهبود قطعی مبتلایان به هپاتیت C شود گفت: تنها یک نفر از هر ۱۰ فرد مبتلا به هپاتیت C از بیماری خود آگاه است.

او افزود: اصلی‌ترین گروه‌های در معرض خطر ابتلا به هپاتیت C در ایران مصرف کنندگان تزریقی مواد، افراد دارای رفتار‌های پرخطر جنسی و افراد مبتلا به هموفیلی، تالاسمی و بیماران تحت دیالیز هستند.

انتهای پیام/ف

مصرف کنندگان تزریقی مواد در معرض خطر ابتلا به هپاتیت C

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار