نخست‌وزیر جدید انگلیس امروز دوشنبه در نخستین سفر رسمی خود، برای کسب حمایت برای طرح خود درباره برکسیت به اسکاتلند سفر می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بوریس جانسون، نخست وزیر جدید انگلیس، روز دوشنبه در نخستین سفر رسمی خود به اسکاتلند خواهد رفت. وی قرار است در پاسخ به هشدار‌های مربوط به چشم‌انداز برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) بدون توافق اسکاتلند را به اتحاد دعوت کند.

دفتر نخست‌وزیری با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: جانسون قرار است منابع مالی جدیدی برای جامعه محلی اعلام کند و همچنین تاکید کند انگلیس یک نام جهانی است و همه ما در امنیت و قدرت هستیم.

اسکاتلند نخستین مرحله از سفر‌های جانسون به سرزمین‌های بریتانیاست و نخست وزیر انگلیس در این سفر‌ها تلاش‌ها خواهد کرد برای طرح برکسیت خود حمایت به دست آورد و اظهارات مطرح شده در مورد احتمال از بین رفتن اتحاد را متوقف کند.

از دیدگاه نیکولا استورجن، نخست وزیر اسکاتلند، که در همه‌پرسی سال ۲۰۱۶ به ماندن در اتحادیه اروپا رای داده بود، جایگزینی برای راهبرد برکسیت جانسون مورد نیاز است. جانسون اعلام کرده است انگلیس روز ۳۱ اکتبر با یا بدون توافق با بروکسل اتحادیه اروپا را ترک خواهد کرد. استورجن که ریاست حزب ملی اسکاتلند را بر عهده دارد به جانسون گفت پارلمان اسکاتلند می‌تواند در ماه‌های آینده به ترک انگلیس رای دهد.

جانسون که علاوه بر نخست وزیری سمت نمادین وزارت اتحاد را هم بر عهده دارد قرار است روز دوشنبه سرمایه‌گذاری جدید ۳۳۲ میلیون یورویی را در اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی اعلام کند.

نخست وزیر جدید انگلیس سرمایه گذاری‌های جدید در مناطقی را وعده داد که زمان برگزاری همه‌پرسی سال ۲۰۱۶ به خروج از اتحادیه اروپا رای داده بودند. وی اطمینان داد مذاکرات در مورد توافق‌های تجاری پس از برگزیت را تشدید خواهد کرد و برای توسعه اقتصادی بنادر آزاد احداث خواهد کرد.

بسیاری از نمایندگان پارلمان انگلیس با برکسیت بدون توافق مخالفان هستند و ممکن است برای جلوگیری از به وقوع پیوستن آن تلاش کنند دولت جانسون را سرنگون کنند.

اتحادیه اروپا پیشتر اعلام کرده بود درخواست‌های جانسون برای مذاکره دوباره در مورد توافقی که با ترزا می‌، نخست وزیر پیشین انگلیس، حاصل شده بود و سه بار در پارلمان انگلیس رد شده بود، ناپذیرفتنی دانست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار