یک منبع پلیس در فرانسه اعلام کرد با مرگ یک افسر ۳۰ ساله فرانسوی در نیمه شب شنبه تعداد افسرانی که ظرف مدت یک هفته گذشته در فرانسه خودکشی کرده‌اند به ۵ تن رسید.

خودکشی ۵ افسر پلیس فرانسوی ظرف مدت یک هفتهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، به گفته یک منبع پلیس در فرانسه، یک نیروی پلیس ۳۰ ساله فرانسوی نیمه شب شنبه ۲۷ ژوییه (۵ مرداد) خودکشی کرد.

به نقل از سایت اکتو ۱۷ (Actu۱۷) گیوم (Guillaume) پلیس ۳۰ ساله‌ای که در کلانتری اونی سو بوآ (Aulnay-sous-Bois) خدمت می‌کرد، نیمه شب شنبه در حالیکه در منزل خود بود با استفاده از سلاح سازمانی به زندگی اش پایان داد. همکاران وی یادداشتی در کنار جسد او پیدا کردند که بر روی آن نوشته شده بود «من را نجات ندهید».

این پنجمین پلیسی است که طی یک هفته گذشته در فرانسه خودکشی می‌کند. این آمار نسبت به سال‌های گذشته بسیار بالاست.

همچنین یک فرمانده پلیس ۵۵ ساله در منطقه وال دوآز (Val-d’Oise) روز ۲۴ ژوییه (۲ مرداد) با استفاده از سلاح سازمانی به زندگی خود پایان داد.

دو پلیس دیگر نیز طی هفته جاری خودکشی کردند. یکی از آن‌ها نیمه شب دوشنبه گذشته به خودش شلیک کرد. همان شب، پلیس دیگری در منطقه گار (Gard) دست به خودکشی زد. او در مدرسه ملّی پلیس در شهر نیم (Nîmes) مربّی بود. روز ۲۲ ژوییه (۳۱ تیر) نیز یک پلیس دیگر با استفاده از سلاح گرم در منزل خود واقع در منطقه گرونوبل (Grenoble) به زندگی خود پایان داد.

بر اساس آمار غیر رسمی از ابتدای سال جاری میلادی (۱۱ دی ۱۳۹۷) ۴۴ پلیس در فرانسه دست به خود کشی زده اند.

آنطور که در آمار وزارت کشور فرانسه آمده است در سال ۲۰۱۸ میلادی (۱۳۹۷-۱۳۹۶ شمسی) ۳۵ پلیس و ۳۳ ژندارم در این کشور خودکشی کردند.

کریستف کاستانه، وزیر کشور فرانسه اعلام کرد آمار خودکشی در بین پلیس فرانسه به ۴۳ تن از ابتدای سال جاری رسیده که ۳۶ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار