مدیرکل موسسات کارآموزی آزاد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از ایجاد ٣٠ مرکز تخصصی یادگیری ارائه خدمات فنی و حرفه‌ای در کشور ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، امیر سعید مصباحمدیرکل موسسات کارآموزی آزاد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: ایجاد و راه اندازی این تعداد مراکز تخصصی یادگیری با رویکرد اشتغال محور، در مدت پنج سال آینده پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: در زمان حاضر، ١١ هزار و ٧٣٤ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد داری مجور از سازمان فنی و حرفه‌ای در کشور مشغول به فعالیت هستند که در رسته‌های مختلف مهارتی به متقاضیان آموزش ارائه می‌دهند.

مدیرکل موسسات کارآموزی آزاد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور افزود: نکاتی که در دو سال اخیر در مطالعات به دست آمده، رشد کنترل نشده آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای و نگاه کسب و کار به این آموزشگاه هاست.

وی گفت: نگاه بنگاه آموزشی، تایید صلاحیت فنی و حرفه‌ای و عمومی است که این نگاه موجب شده بود تا رشد بی رویه این آموزشگاه‌ها را داشته باشیم، ضمن این که ۸۲ درصد ظرفیت اسمی این آموزشگاه‌ها بلااستفاده بود.

مصباح با بیان این که در سال ۹۶، گیلان تنها از ۱۳ درصد ظرفیت اسمی آموزشگاه‌ها آزاد استفاده می‌کرد و ۸۷ درصد از سرمایه گذاری بخش خصوصی هدر رفته بود، گفت: البته اکنون از ۱۶ درصد ظرفیت اسمی این آموزشگاه استفاده می‌شود که این تنها مختص به این استان نیست.

وی با اشاره به فعالیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در گیلان تصریح کرد: اقدامات بسیار خوبی در این استان در حوزه مهارت آموزی و تغییر نگرش رخ داده که حاصل نگاه پویا و توام با خوش نظری، نوآوری و تعامل با بخش خصوصی و دستگاه هاست.

انتهای پیام/آ

٣٠ مرکز یادگیری خدمات فنی و حرفه‌ای در کشور ایجاد می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.