ملکی معتقد است با انتقال شرکت بازرگانی دولتی ایران از جهاد کشاورزی به صمت بازار تا حدودی ساماندهی شده و موضوعات بازرگانی و تجاری به صورت متمرکز پیگیری می‌شود.

انتقال شرکت به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خانه ملت، ولی ملکی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  با اشاره به تصمیم سران قوا مبنی بر انتقال شرکت بازرگانی دولتی ایران (GTC) از وزارت جهاد کشاورزی به وزارت صمت، گفت: با اجرایی شدن این تصمیم، توزیع کالا در یک وزارتخانه متمرکز شده و بازار تا حدودی ساماندهی می‌شود. با این مصوبه، تمام اختیاراتی که از وزارت صمت منتزع شده بود، دوباره به این وزارتخانه بازمی‌گردد تا موضوعات بازرگانی و تجاری به صورت متمرکز پیگیری شود.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در تنظیم بازار، اصل تولید نباید مورد غفلت واقع شود، افزود: اگرچه ادغام وزارت بازرگانی در وزارت صنعت و معدن به منظور تمرکز در امور بازرگانی و توزیع بود تا این وزارتخانه بتواند امور مربوط به رونق تولید را با تکیه بر اختیارات ساماندهی کند، اما در این میان شرکت بازرگانی دولتی به وزارت کشاورزی واگذار شد که این امر باعث سردرگمی و مشکلات بسیار شد.

اختیارات وزارت صمت در تنظیم بازار کم بود

وی با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت ادعا می‌کند به دلیل نبود اختیارات کافی نمی‌تواند هماهنگی‌های لازم را برای توزیع انجام دهد، اظهار کرد: تولید و توزیع محصولات کشاورزی در اختیار وزارت جهاد کشاورزی بود در نتیجه وزارت صمت نمی‌توانست در تامین کالا‌های اساسی موردنیاز مردم موفق عمل کند.

ملکی افزود: به نظر می‌رسید تلاش‌های دولت برای تفکیک وزارت بازرگانی از صنعت راه به جایی نبرد به همین دلیل دولت تلاش کرد با انتقال شرکت بازرگانی دولتی ایران (GTC) از وزارت جهاد کشاورزی به وزارت صمت، به اهداف خود در زمینه تولید، توزیع کالا و ساماندهی بازار دست یابد.

انتقال شرکت بازرگانی دولتی (GTC) به وزارت صمت، واردات را افزایش نمی‌دهد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: یکی از وظایف وزارت صمت رونق تولید است، در نتیجه افرادی که ادعا می‌کنند با انتقال شرکت بازرگانی دولتی (GTC) به این وزارتخانه، واردات افزایش پیدا می‌کند کاملا در اشتباه هستند.

ملکی ادامه داد: به نظر می‌رسید تلاش‌های دولت برای تفکیک وزارت بازرگانی از صنعت راه به جایی نبرد به همین دلیل دولت تلاش کرد با انتقال شرکت بازرگانی دولتی ایران (GTC) از وزارت جهاد کشاورزی به وزارت صمت، به اهداف خود در زمینه تولید، توزیع کالا و ساماندهی بازار دست یابد.

این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: اگرچه ثبات در بازار ارز موجب بازگشت آرامش به بازار و ساماندهی نرخ کالا‌ها می‌شود، اما در ایران با رشد نرخ دلار، قیمت‌ها به سرعت افزایش پیدا می‌کند حال آنکه پس از کاهش قیمت دلار تغییر چندانی در نرخ کالا‌ها ایجاد نمی‌شود.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار