پس از ناکامی بحرین در نشست معامله قرن، این بار اماراتی‌ها میزبانی برگزاری این نشست ضدفلسطینی را بر عهده خواهند گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «الخلیج آنلاین»، پس از شکست بحرین در نشست «معامله قرن»، این بار کشور امارات تلاش دارد تا نقش پر رنگ تری را در چارچوب تحرکات آمریکا در منطقه در زمینه حل اختلافات میان فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی ایفا کند.

طبق گزارش پایگاه «الخلیج آنلاین» امارات که در دوره اخیر از بی اعتنایی قابل ملاحظه‌ای از سوی دولت آمریکا رنج می‌برد، تلاش دارد تا نقش جدیدی در این معامله آمریکایی ایفا کند؛ معامله‌ای که فلسطینی‌ها به شکل قاطع با آن مخالفت کرده و سعودی‌ها و اماراتی‌ها را به صراحت متهم کرده اند که تلاش دارند مسئله فلسطین را از بین ببرند.

نقش جدیدی که امارات تلاش دارد آن را ایفا کند و برای این کشور یک جایزه بزرگ آمریکایی تلقی می‌شود، آن است که سرزمین این کشور میزبان کارگروهی باشد که قرار است تحولات معامله قرن در آن مورد بررسی قرار گیرد و نتایج کارگروه اقتصادی منامه (کنفرانس منامه) که در ۲۵ و ۲۶ ژوئن برگزار شد و توفانی از مجادلات و انتقادات را به همراه داشت، پیگیری شود.

پایگاه «الخلیج آنلاین» در ادامه به نقل از برخی منابع بلندپایه نوشت: ابوظبی رسما از طریق جرد کوشنر، مشاور ارشد کاخ سفید به دولت دونالد ترامپ اطلاع داده که امارات آماده میزبانی مشاوره‌های معامله قرن خواهد بود و این کشور پس از بحرین، دومین ایستگاه محسوب می‌شود.

این منابع در ادامه افزودند: دولت آمریکا با وجود برخی ملاحظه کاری‌ها در خصوص آنچه «نقش ضعیف امارات در منطقه و کاهش نفوذ و تأثیرگذاری این کشور در مقایسه با کشور‌های عربی دیگر مانند عربستان و مصر» می‌خواند، اما با این درخواست موافقت کرده و به شکل اولیه‌ای با برگزاری کارگروه بعدی (معامله قرن) در ابوظبی موافقت کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: بحرین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
نوکر، نوکره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۳ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
خواهشا انصارالله یمن با یه پهباد بزنه این مراسمشونو همشون برن به درک دنیا راحت شه
آخرین اخبار