۳۰ تا ۴۰ درصد مردم از فشار خون بالای خود در استان همدان بی اطلاع هستند.

بی اطلاعی ۳۰ تا ۴۰ درصد مردم استان همدان از مشکلات فشار خون خودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،منوچهر کرمی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی این سینا همدان با بیان اینکه طرح کنترل بسیج فشار خون که از ۲۷ اردیبهشت آغاز شده بود تا ۱۵ تیر ادامه داشت، گفت:در این طرح ، فشار خون  ۶۴۶ هزار نفر اندازه گیری شد .

وی افزود: با اجرای این طرح ملی ۴۲ هزار و ۴۶۲ نفر از فشار خون بالای خود مطلع شدند و مشخص شد ۸۳ هزار نفر هم در معرض ابتلا به فشارخون بالا قرار دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی این سینا همدان در اجرای این طرح علاوه بر مراکز بهداشتی و درمانی ، پنج اتوبوس سیار سنجش فشار خون در مراکز پرازدحام شهری، سه تیم سیار سنجش فشار خون در ۱۲۸ اداره شهرستانی و استانی ، تیم سنجش فشار خون با حضور ۶۵ نفر از کارشناسان بهداشت حرفه‌ای در ۱۳۳ کارخانه و واحد‌های صنعتی و سه تیم سیار برای پوشش کارگاه‌های زیر ۳۰ نفر در استان مشارکت داشتند .

کرمی با بیان اینکه امروزه فشار خون در کشور به عنوان مهمترین عامل در سکته‌های قلبی مطرح است گفت: ۱۷ هزار نفر در کشور سال ۹۶ به دلیل فشار خون جان خود را از دست دادند .

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان هم در همایش تجلیل از فعالان طرح بسیج ملی فشارخون گفت:افزایش آگاهی جامعه نسبت به عوامل خطر، پیامد‌ها و اهمیت تشخیص زودرس  فشار خون بالا  و شروع مراقبت و درمان در بیماران مبتلا به فشار خون را از اهداف کلی طرح دانست.

محمد خیراندیش با بیان اینکه ۴۷۰ خبر در پایگاه‌های خبری و رسانه‌ها برای اجرای مناسب برنامه بسیج ملی فشار خون منتشر شد،اظهار داشت: ۶۵ درصد جامعه هدف در بسیج ملی کنترل فشار خون بالا در  شهرستان همدان شرکت کردند .

انتهای پیام/م

کنترل فشار خون ۶۵ درصد مردم همدان در طرح ملی کنترل فشار خون

برچسب ها: فشار خون ، غربالگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.