مدیر طرح مطالعاتی مدرسه سبز گفت: محیط زیست ما مریض است و این محیط زیست را باید در جایی درمان کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،   کاوه فتاحی مدیر طرح مطالعاتی مدرسه سبز در افتتاحیه گردهمایی آموزشی تخصصی مدیریت سبز اظهار کرد: موضوع بحران انرژی و محیط زیست یکی از موضوعات مهمی است که به دلیل معضلات اقتصادی بابد به دنبال مدیریت سبز برویم، بر همین اساس به موضوعات آلودگی دریایی، تخریب لایه ازن، مواد شیمیایی، تجارت محیط زیست و مواردی دیگر از این قبیل پرداخته و دستورالعمل‌های مختلف در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: محیط زیست ما مریض است و این محیط زیست را باید در جایی درمان کرد که محل پروش دانش آموزان است، در نتیجه ۴ فاز تحقیقاتی، فاز تلفیقی، فاز تطبیقی و فاز طراحی را در حوزه مدیریت سبز را داریم.

افتتاح مدارس سبز با ۵ اقلیم متفاوت

فتاحی با اشاره به وجود ۵ اقلیم متفاوت در کشور گفت: موضوع اقلیم برای ما بسیار مهم است و مدارس سبز را بر این اساس مورد توجه قرار می‌دهیم.

مدیر طرح مطالعاتی مدرسه سبز بیان کرد: از سال ۱۹۷۶ توجه به محیط زیست در دستور کار قرار گرفت و با رصد تمام قوانین بین المللی ما به ازای آن را در قوانین کشور داشته ایم و از ۱۳۳۸ اولین قوانین محیط زیستی را تدوین شد و اولین ضرب اهنگ محیط زیست کلید خورد.

وی ادامه داد: به تدریج توجه به اصلاح الگوی مصرف و آموزش در حوزه محیط زیستی ارتقا پیدا کرد و از سال ۹۷ مدرسه سبز پررنگ‌تر دیده شد و تشکیل شورای راهبردی شکل گرفت.

فتاحی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۷ هزار مدرسه در کشور داریم، گفت: مدرسه سبز باید تبار شناسی شود و بر این اساس تعاریف مدرسه انرژی، مدرسه هوشمند و زیست بومی که یکی از شاخص‌های مدارس پایدار است، مطرح شد.

مدیر طرح مطالعاتی مدرسه سبز تصریح کرد: مدرسه سبز محیطی است بر مبنای تجربه عملی که حفظ و استفاده بهینه از منابع و انرژی، زمینه توانمندسازی دانش آموزان را در تعامل دوستانه با محیط در جهت دستیابی به جامعه سبز فراهم می‌کند.

هفت حوزه مدارس سبز در آموزش و پرورش

فتاحی با بیان اینکه تعریف اولیه از مدرسه سبز داریم، گفت: پژوهش‌های ما لیستی از پژوهش‌های جهانی است که از میان ۳۳۸، ۲۸۹ مدل ارزیابی داریم و با گام‌هایی که در این یکساله انجام شده است کار‌های خوش بینانه‌ای انجام شد.

فتاحی بیان کرد: در موضوع مدرسه سبز هفت حوزه آب، پسماند و آلودگی، مدیریت مواد و مصالح، سایت، کیفیت محیط داخلی، انرژی مورد توجه قرار می‌گیرد و دستورالعمل‌هایی برای هر کدام از این هفت عامل داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار